Pierwszy z trzech nowych promów, które zostały zamówione przez przewoźnika Bastø Fosen, jest już w drodze do Norwegii.
Bastø VI jest jedną z trzech jednostek, które zostały zamówione przez Bastø Fosen w Turcji. Zaprojektowany przez Multi Maritime prom ma 140 metrów długości. Każdy z nowych statków będzie mógł przyjąć na swój pokład 600 pasażerów, 200 pojazdów osobowych oraz 24 ciężarowe.
Najnowsze statki są wyposażone w energooszczędne silniki diesela. Ma się to przełożyć na mniejsze o niemal 1/3 zapotrzebowanie na paliwo w stosunku do jednostek, które już znajdują się we flocie armatora. Będą również ekologiczne. Wykorzystane w nich rozwiązania pozwolą na radykalne ograniczenie emisji NOx. Firma Bastø Fosen zapowiedziała również, że statki będą zaopatrzone w nowatorskie rozwiązania, dzięki którym do minimum będzie można skrócić czas załadunku i rozładunku. Konstrukcja nowych promów powstała też z myślą o komforcie pasażerów, którzy przez okna będą mogli podziwiać panoramiczne widoki 360 stopni.
Nowa jednostka była ostatnio widziana w pobliżu południowego wybrzeża Hiszpanii oraz Gibraltaru i w ciągu najbliższych dni powinna dotrzeć do odbiorcy. W stoczni Cemre wciąż jeszcze trwają prace nad dwoma kolejnymi promami. Po zakończeniu prac dołączą one do Bastø VI i będą obsługiwać połączenie Moss-Horten.
Nowoczesne promy zostały zamówione przez norweskiego przewoźnika w związku z przedłużeniem koncesji na obsługę połączenia Moss-Horten. Będzie ona obowiązywała od 2017 do 2026 r. W umowie znalazła się opcja przedłużenia koncesji o kolejne dwa lata.
Bastø Fosen AS istnieje od 1995 r. Należy do przedsiębiorstwa transportowego Fosen Trafikklag. Od czasu, gdy została powołana do życia, obsługuje linię Moss-Horten.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym