Pierwszy z trzech nowych promów, które zostały zamówione przez przewoźnika Bastø Fosen, jest już w drodze do Norwegii.
Bastø VI jest jedną z trzech jednostek, które zostały zamówione przez Bastø Fosen w Turcji. Zaprojektowany przez Multi Maritime prom ma 140 metrów długości. Każdy z nowych statków będzie mógł przyjąć na swój pokład 600 pasażerów, 200 pojazdów osobowych oraz 24 ciężarowe.
Najnowsze statki są wyposażone w energooszczędne silniki diesela. Ma się to przełożyć na mniejsze o niemal 1/3 zapotrzebowanie na paliwo w stosunku do jednostek, które już znajdują się we flocie armatora. Będą również ekologiczne. Wykorzystane w nich rozwiązania pozwolą na radykalne ograniczenie emisji NOx. Firma Bastø Fosen zapowiedziała również, że statki będą zaopatrzone w nowatorskie rozwiązania, dzięki którym do minimum będzie można skrócić czas załadunku i rozładunku. Konstrukcja nowych promów powstała też z myślą o komforcie pasażerów, którzy przez okna będą mogli podziwiać panoramiczne widoki 360 stopni.
Nowa jednostka była ostatnio widziana w pobliżu południowego wybrzeża Hiszpanii oraz Gibraltaru i w ciągu najbliższych dni powinna dotrzeć do odbiorcy. W stoczni Cemre wciąż jeszcze trwają prace nad dwoma kolejnymi promami. Po zakończeniu prac dołączą one do Bastø VI i będą obsługiwać połączenie Moss-Horten.
Nowoczesne promy zostały zamówione przez norweskiego przewoźnika w związku z przedłużeniem koncesji na obsługę połączenia Moss-Horten. Będzie ona obowiązywała od 2017 do 2026 r. W umowie znalazła się opcja przedłużenia koncesji o kolejne dwa lata.
Bastø Fosen AS istnieje od 1995 r. Należy do przedsiębiorstwa transportowego Fosen Trafikklag. Od czasu, gdy została powołana do życia, obsługuje linię Moss-Horten.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza