Stocznia ze Świnoujścia wybuduje statek napędzany solarnie. - Jednostka będzie zabierać 90 pasażerów i powstanie dla niemieckiego armatora – powiedział na antenie Radia Szczecin Dariusz Wąs ze stoczni Poltramp Yard.
Jednostka, która powstanie w Świnoujściu to katamaran o napędzie solarnym, który będzie pływał po niemieckiej rzece i przewoził pasażerów. Będzie wyposażona w silnik elektryczny ładowany z baterii słonecznych.
Jak tłumaczy Dariusz Wąs, kontrakt jest już podpisany. Technologia użyta do budowy katamaranu jest innowacyjna. - Wydajność paneli słonecznych jest wystarczająca, żeby naładować baterie w ciągu dnia i potem wykorzystywać – powiedział w radiu Wąs.
Poltramp Yard to firma działająca w sektorze przemysłu stalowego i okrętowego. Jej profil działalności to budowy nowych jednostek pływających, sekcji kadłuba i nadbudówek. Stocznia współpracuje także z wieloma armatorami, wykonując kompleksowe przebudowy ich statków jak i remonty. W skład firmy wchodzi także spółka-córka Alumare, która specjalizuje się w budowie kadłubów oraz konstrukcji aluminiowych.
Odkąd 6 lat temu stocznia przeprowadziła się na nabrzeże nr 87 w Porcie Handlowym Świnoujście, wciąż inwestuje w jego rozbudowę. Wybudowano tu już budynek warsztatowo-biurowy czy halę produkcyjną.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth