pc
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA nadal będzie strategicznym dostawcą gazu ziemnego dla Grupy LOTOS. Obie firmy podpisały 25 października br. nowy kontrakt na sprzedaż paliwa gazowego. Umowa będzie obowiązywała do 30 września 2020 roku z opcją przedłużenia o kolejne dwa lata.Całkowita wartość zawartego kontraktu w przypadku jego obowiązywania przez 5 lat może wynieść około 3,1 mld zł.
– Podpisany dziś kontrakt jest kontynuacją partnerskiej współpracy strategicznych, polskich firm sektora Oil&Gas. Grupa LOTOS i PGNiG to czołowi krajowi producenci węglowodorów dlatego też jesteśmy otwarci na dalszą współpracę również i na tej płaszczyźnie – powiedziałMarcin Jastrzębski, prezes Zarządu Grupy LOTOS S.A.
PGNiG dostarcza gaz ziemny Grupie LOTOS od 2010 roku. Grupa LOTOS wykorzystuje surowiec w procesach rafinacji ropy naftowej. Głównymi grupami produktowymi uzyskiwanymi w wyniku przerobu ropy naftowej są paliwa, ciężki olej opałowy, asfalty, paliwo lotnicze, benzyna surowa, LPG oraz oleje bazowe.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy. Szczególne znaczenie dla PGNiG ma zawarcie kontraktu w przededniu zakończenia przez LOTOS projektu EFRA, pozwalającego rafinerii na jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie surowców w procesie przetwarzania ropy naftowej. Cieszę się, że w tak ważnym momencie rozwoju Grupy LOTOS to właśnie PGNiG został wybrany jako strategiczny dostawca gazu – powiedział Maciej Woźniak, wiceprezes Zarządu PGNiG SA ds. handlowych i dodał: – PGNiG jako firma z największym doświadczeniem na rynku gazu ziemnego w Polsce zapewnia LOTOS-owi konkurencyjne warunki zakupu gazu, elastyczność i bezpieczeństwo realizacji dostaw.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii