PMK
Pandemia koronawirusa praktycznie sparaliżowała rynek rozbiórki statków w Azji Południowej, ponieważ środki blokujące ruch ludzki są nadal wprowadzane na całym subkontynencie.
Pakistan zawiesił w zeszłym tygodniu wszystkie operacje plażowania i wejścia na pokład statków w stoczniach w Gadani na minimalny okres czterech tygodni. Wszystkim podmiotom zajmującym się recyklingiem statków polecono ścisłe przestrzeganie tych ostatnich dyrektyw.
Indie nakazały również zawieszenie recyklingu wszystkich statkach przybywających do Alang, których ostatni wypływ z portu nastąpił po 13 marca.
Ci, którzy opuścili port przed 13 marca, będą mogli przybyć do Alang, jednak zagraniczne załogi zostaną poddane kwarantannie przez 14 dni.
Nabywca statków do recyklingu GMS powiedział, że w tym tygodniu na Alang zatrzymano kilka jednostek, a władze odmówiły wydania zezwoleń na zakotwiczenie.
Nawet statki z hinduską załogą na pokładzie przechodzą rygorystyczne badania lekarskie, przesłuchania i procedury, zanim zostaną dopuszczone do wejścia.
- Gdy Pakistan i Indie zamykają drzwi na wszystkie przybywające zagraniczne statki (Indie anulują również wszystkie loty międzynarodowe), recykling statków w tym rejonie pozostanie praktycznie zawieszony - powiedziało GMS w cotygodniowym przeglądzie rynku.
Według GMS jedyną lokalizacją na subkontynencie indyjskim, która pozostaje otwarta, jest Bangladesz, z kilkoma umowami zawartymi w tym tygodniu. Właściciele obawiają się jednak zamknięcia i tych stoczni. Podobna sytuacja niedługo może mieć miejsce w Turcji, gdyż już pojawiają się doniesienia o anulowanych umowach na złomowanie statków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym