PMK
Według GMS, jednego z największych na świecie nabywców statków, trwający niedobór masowców przeznaczonych na złomowanie może doprowadzić do upadku pakistańskiego rynku stoczniowego.
Pomimo faktu, że większość tankowców jest zabierane przez stocznie Bangladeszu, krajowe stocznie straciły kilka VLCC na rzecz zakładów z Indii i Chittagong.
Pod koniec zeszłego roku doszło do kolejnego wypadku w amatorskiej stoczni złomującej Gadani w Pakistanie. Do pożaru miało dojść 7 listopada, a służbom ratowniczym udało się go ugasić.
Pakistańska stocznia w Gadani dopiero niedawno znów dostała pozwolenie od władz na rozbiórkę tankowców. Doszło do tego pomimo wcześniejszych śmiertelnych wypadków w tym zakładzie. Jak widać zarządzający stocznią nie wyciągnęli żadnych wniosków z wcześniejszych tragedii.
Przypomnijmy, że przynajmniej pięć osób zginęło w czasie pożaru w stoczni złomującej w pakistańskim Gadani, do którego doszło 9 stycznia tego roku. Z kolei w listopadzie zeszłego roku w wyniku eksplozji zginęło tam 26 pracowników.
Jak się okazało pakistański rząd po raz kolejny pośpieszył się z ponownym otwarciem stoczni, która została zamknięta po listopadowej katastrofie.
- Zamykanie na chwilę zakładów po poważnym wypadku to standard w tamtym regionie. Najgorszy jest fakt, że nie doszło tam do żadnej znaczącej poprawy warunków bezpieczeństwa. Dochodzi więc niestety do kolejnych wypadków - powiedział przedstawiciel NGO Shipbreaking Platform, organizacji walczącej z nieprawidłowościami w stoczniach złomujących.
PGZ Stocznia Wojenna i Babcock wprowadzają międzynarodowy program stażowy
Duchy przeszłości w Rosji. Nowy lodołamacz będzie nosił nazwę Stalingrad
Bureau Veritas opublikowało zasady klasyfikacyjne dla statków na wodór
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście najlepszym inwestorem w plebiscycie "Złota Setka Zachodniopomorskiego 2022"
Damen wprowadza w pełni elektryczny statek SOV z możliwością ładowania na morzu
Dzień Otwarty Daru Młodzieży – odpalamy najwyższą choinkę w Trójmieście!