pc
Kolejna partia zaolejonych wód w Comalu. Tym razem gdańska spółka odebrała ich około 6 500 t. Dostawa została już przeładowana do zbiorników magazynowych i obecnie wody są oczyszczane oraz unieszkodliwiane.
Jak poinformował Paweł Bień, dyrektor generalny Comal, dostawa pochodzi z portów w Goteborgu i Halmstad. Do Gdańska dotarła w ramach współpracy spółki ze szwedzkim partnerem Stena Recycling AB.
Zaolejone wody przypłynęły statkiem Mainland. Chemikaliowiec ma 122,66 m długości, 17,2 m szerokości oraz 5,5 m zanurzenia. Został zbudowany w 2008 r.
Comal zajmuje się odbiorem zaolejonych wód ze statków. W ramach międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki – MARPOL, jest tzw. portowym urządzeniem odbiorczym. Oprócz dostaw od szwedzkiego partnera, trafiają tam także zaolejone wody z gdańskiego portu oraz Gdańskiej Stoczni Remontowa. Firma odbiera również odpady ropopochodne z gdyńskiego portu i Stoczni Remontowej Nauta.
W ubiegłym roku Comal przyjął 15 statków od skandynawskiego partnera Stena Recycling AB.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej