PMK
Amerykańska podmorska firma badawcza, Ocean Infinity, uruchomiła nową firmę, która będzie obsługiwać flotę bezzałogowych statków. Ma to przetrzeć nowe szlaki w dziedzinie pozyskiwania danych na morzu.
Nowa firma, o nazwie Armada, jest reklamowana jako nowa pionierska firma zajmująca się technologią morską i danymi, która koncentruje się na łączeniu technologii i zrównoważonego rozwoju.
Firma będzie początkowo obsługiwać flotę piętnastu specjalnie zaprojektowanych „bezzałogowych robotów powierzchniowych” w celu uzupełnienia obecnej floty autonomicznych podwodnych pojazdów Ocean Infinity.
- Każdy bezzałogowy robot powierzchniowy będzie obsługiwał szeroki zakres branż dzięki pełnemu wyposażeniu do wykonywania wielu operacji akwizycji danych na morzu i operacji interwencyjnych na głębokości 6000 metrów - poinformowało Ocean Infinity w komunikacie prasowym. - Te roboty będą mogły zdalnie wdrażać szeroką gamę najnowszych czujników, a także AUV i ROV do akwizycji danych wizualnych i akustycznych.
Każdy z bezzałogowych statków będzie kontrolowany i obsługiwany drogą satelitarną przez osobę na lądzie w obiektach w Austin w Teksasie i Southampton w Wielkiej Brytanii.
- Przy zerowej liczbie osób potrzebnych na morzu operacje Armady będą najbezpieczniejsze w branży. Oznacza to także o 90% mniejszą emisję CO2 - powiedziało Ocean Infinity. -
Flota statków jest obecnie w budowie i oczekuje się, że zostanie wdrożona do końca 2020 roku.
Flota statków jest obecnie w budowie i oczekuje się, że zostanie wdrożona do końca 2020 roku.
Ocean Infinity z siedzibą w Houston dokonał wielu z najbardziej znanych znalezisk głębinowych w ostatnich latach. Jego historia obejmuje lokalizację zaginionej argentyńskiej łodzi podwodnej ARA San Juan w 2018 roku, a także zatopionego nośnika rudy Stellar Daisy w 2019 roku. Firma prowadziła również prywatne poszukiwania samolotu MH370 na Oceanie Indyjskim, które ostatecznie okazały się nieskuteczne.
Dan Hook będzie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Armada.
- Jesteśmy bardzo podekscytowani wprowadzeniem Armady, która doskonale uzupełnia inne oferty usługowe w Ocean Infinity Group - powiedział Dan Hook, dyrektor zarządzający Armada. - Bez wymogu posiadania statku-gospodarza, wkraczamy na nowy grunt w dziedzinie technologii i danych podmorskich. Z niecierpliwością czekamy na zapewnienie naszym obecnym i nowym klientom najlepszego w swojej klasie rozwiązania, które będzie rewolucyjne dla branży – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española