mk
Spółka Gazpromu Nord Stream 2 podpisała ze szwajcarską firmą Allseas umowę przedwstępną na ułożenie rur planowanego gazociągu mającego połączyć złoża tego surowca w Rosji z Niemcami - poinformowała w piątek agencja dpa, powołując się na Nord Stream 2.
Szwajcarska firma ma ułożyć 1200 km rur, którymi od końca 2019 roku ma popłynąć do Niemiec rosyjski gaz. List intencyjny zobowiązuje ponadto dostawcę do zarezerwowania do końca 2017 roku mocy produkcyjnych do ułożenia drugiej nitki magistrali.
"Cieszymy się, że udało się nam zarezerwować moce konieczne do realizacji projektu" - powiedział przedstawiciel Nord Stream 2 Henning Kothe.
Jak zaznacza dpa, pomimo brakujących pozwoleń spółka Nord Stream rozdała już zlecenia w wysokości czterech miliardów euro na wyprodukowanie 200 tys. rur stalowych.
Nord Stream złożył w połowie września wniosek o pozwolenie na budowę gazociągu. W Niemczech, Danii, Finlandii i Rosji wnioski mają zostać złożone na początku przyszłego roku.
Według dpa 100 proc. akcji Nord Stream 2 znajduje się w rękach holenderskiej spółki Gazprom Gerosgaz Holdings, będącej spółką córką rosyjskiego Gazpromu.
Nord Stream 2 to gazociąg z Rosji do Niemiec przez Morze Bałtyckie. Ma być ułożony wzdłuż eksploatowanej od listopada 2011 roku magistrali Nord Stream.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii