• <
kongsberg_mega_2020

Meyer Turku na stałe zwolni 450 pracowników

Strona główna Stocznie, offshore Meyer Turku na stałe zwolni 450 pracowników
Meyer Turku na stałe zwolni 450 pracowników - GospodarkaMorska.pl

PMK

28.04.2020 Źródło: własne

Fińska filia niemieckiej stoczni Meyer Werft we wtorek rozpoczęła ustawowe rozmowy w celu zwolnienia do 450 spośród około 2000 pracowników z powodu kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa.

Stocznia w Turku na zachodnim wybrzeżu Finlandii początkowo rozpoczęła rozmowy w sprawie tymczasowych zwolnień, ale powiedziała, że sytuacja na rynku zmusiła ją do szukania trwałych cięć.

- Negocjacje te będą obejmować stałe zwolnienie 450 osób, a kolejne 900 objęte będzie innymi środkami. Należą do nich tymczasowe zwolnienia o różnej długości, korekty czasu pracy i inne ustalenia - powiedziała firma w oświadczeniu.

Dodał, że zamiast zwiększania liczby statków dostarczanych rocznie z jednego do dwóch dużych statków do 2023 roku, założono, że stocznia w Turku będzie budować tylko jeden duży statek wycieczkowy.

- Pandemia koronowirusa zmieniła sytuację nieoczekiwanie i całkowicie. Spowodowana przez nią pauza w rejsach wymogła rozciągnięcie w czasie portfela zamówień - powiedział Jan Meyer, dyrektor generalny Meyer Turku.

Według właściciela stoczni, Bernarda Meyera, jego firma musi się dostosować do zupełnie nowej sytuacji. W rezultacie już zmniejszono inwestycje, nie zatrudnia się nowych pracowników ani nie zawiera nowych umów. Rozpoczęto też negocjacje ze związkami zawodowymi w sprawie skrócenia czasu pracy. Ograniczono również nadgodziny i pracę w weekendy a ilość podwykonawców została znacznie zmniejszona. Ostatecznie, nastąpi redukcja stanowisk w całej Grupie Meyer.

- Tak, mamy zawarte umowy do 2023 roku, a w naszym oddziale w Turku nawet do 2024 roku, ale zostały one zawarte na zupełnie innych warunkach. Znajdujemy się w wielkim kryzysie. Jeden z naszych klientów powiedział, że tak naprawdę nie potrzebuje już naszych statków i że będzie szczęśliwy, jeżeli będzie mógł w ogóle wykorzystać istniejącą flotę. Musimy więc usiąść z naszymi klientami i spróbować znaleźć rozwiązanie, które będzie do zaakceptowania dla obu stron. Zastanawiamy się nad rozciągnięciem w czasie naszego programu budowy, aby nie doszło do anulowania tych zamówień, które obecnie jeszcze realizujemy. To bardzo trudne zadanie – podkreśla Meyer.

Biorąc pod uwagę poprzedni kryzys naftowy, po którym powrót do normalności zajął 20 lat, Bernard Meyer wyraził przekonanie, że rynek statków wycieczkowych będzie potrzebował długiego czasu, aby się odbudować:  - Dopiero w 2030 roku będziemy mieli sytuację podobną do tej z ubiegłego roku - podkreślił.

Przemówienie przedstawicieli Meyer Werft kończy się jednak pozytywnym przesłaniem. Jak mówi właściciel stoczni: -Musimy wdrożyć wiele nowych pomysłów. Jest to szansa na przetrwanie prywatnej stoczni. Tylko razem, z połączonymi siłami, odniesiemy sukces. I jestem pewien, że damy radę!

Źródło:
własne
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.