ew
W terminalu Cove Point w stanie Maryland, rozpoczęto produkcję skroplonego gazu ziemnego - poinformowała firma Dominion Energy. To drugi amerykański zakład produkujący LNG z gazu łupkowego.
Budowa obiektu do skraplania gazu rozpoczęła się w październiku 2014 r. Została poprzedzona ponad trzema latami federalnych, stanowych i lokalnych przeglądów i zatwierdzeń zezwoleń.
Zakład LNG Dominion wyprodukuje schłodzone paliwo dla ST Cove Point, spółki joint venture japońskiej Sumitomo Corporation i Tokyo Gas oraz dla indyjskiego GAIL na podstawie 20-letnich kontraktów.
Jak podała firma Dominion Energy w oficjalnym komunikacie: "Wszystkie główne urządzenia zostały uruchomione , działają zgodnie z oczekiwaniami i zostały wcześniej poddane kompleksowym testom w celu zapewienia jakości.
Dotychczas jedynym terminalem do eksportu LNG w USA był należący do spółki Chniere Energy Sabine Pass LNG. To właśnie z niego dostarczono gaz m.in. do polskiego terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu w ubiegłym roku. Według World Energy Outlook 2017 amerykański gaz skroplony może zwiększyć udział na rynku tego surowca do około 20 procent w 2020 roku i 25 procent w 2030 roku, czyli odpowiednio 120 i 150 mld m sześc. rocznie. Co istotne, wzrost podaży z USA i Rosji może oznaczać spadek cen i lepsze warunki dla odbiorców takich, jak polskie PGNiG.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española