mk
12 marca Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia dla spółki MFW Bałtyk III, w której 50 proc. udziałów ma Polenergia SA. Decyzja dotyczy budowy morskiej infrastruktury przesyłowej energii elektrycznej, łączącej stacje energetyczne na morzu z Krajowym Systemem Energetycznym.
Łączna moc, która ma zostać wyprowadzona z morskich farm wiatrowych objętych tą decyzją wynosi do 1440 MW.
Polenergia posiada projekty morskich farm wiatrowych o mocy 3 tys MW, które są podzielone na spółki MFW Bałtyk II, MFW Bałtyk III oraz Polenergia Bałtyk I.
Termin rozpoczęcia budowy instalacji uzależniony jest od wejścia w życie stosownego systemu regulacyjnego. Plany Polenergii przewidują dostawę pierwszej energii elektrycznej z morskiej farmy wiatrowej w 2025.
Większościowym udziałowcem Polenergii jest, kontrolowany przez Dominikę Kulczyk, fundusz Mansa Investments, posiadający 51,64 proc. 15,99 procent udziałów należy do Chińskiego funduszu Capedia Holdings Limited.
W marcu 2019 r. Polenergia oraz firma Wind Power z grupy grupy Equinor, uzyskały bezwarunkową zgodę Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa. Zgoda UOKiK to jeden z warunków sprzedaży na rzecz Wind Power 50 proc. udziałów w spółce Polenergia Bałtyk I.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej