ew
19 grudnia, w Karstensen Shipyard Poland rozpoczęto dwuetapową operację wodowania trawlera Kristin o numerze budowy 446. Częściowo wyposażona jednostka trafi teraz do stoczni Karstensens Skibsværft A/S w Danii, gdzie zostanie wykończona i doposażona a także przejdzie rozruchy oraz próby morskie.
Trawler Kristin został zamówiony przez niemieckiego armatora z Cuxhaven. Został zwodowany dwuetapowo. Najpierw, jednostka została przemieszczona z Nabrzeża Indyjskiego przy użyciu platformy wielokołowej do ładunków ciężkich i wielkogabarytowych SPMT a następnie umieszczona na półzanurzalnym barko-pontonie Tronds Barge 30. Po przeholowaniu, została przeprowadzona operacja właściwego wodowania przy Nabrzeżu Rumuńskim.
Stocznia Karstensen Shipyard Poland buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r., na mocy umowy o trzyletniej dzierżawie.
Trawler Kristin w liczbach:
długość całkowita: 53,55 m;
szerokość konstrukcyjna: 11,20 m;
tonaż pojemnościowy brutto: ok. 875;
moc napędu głównego: 2200 kW;
prędkość eksploatacyjna: 14 węzłów;
silniki pomocnicze: Scania DI14, 2 × 400 kW;
stery strumieniowe: Brunvoll, 2 × 400 kW;
wciągarki: Rapp Marine;
żurawie pokładowe: SeaQuest;
miejsca dla załogi: 10;
klasyfikacja: DNV-GL;
projekt: Karstensens Skibsværft A/S;
stocznia (główny kontraktujący, wykończenie / wyposażenie): Karstensens Skibsværft A/S, Dania;
stocznia (częściowo wyposażony statek): Karstensens Poland;
armator: Kristin Fichereigesellschaft, Niemcy;
port macierzysty - Cuxhaven
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"