ew
19 grudnia, w Karstensen Shipyard Poland rozpoczęto dwuetapową operację wodowania trawlera Kristin o numerze budowy 446. Częściowo wyposażona jednostka trafi teraz do stoczni Karstensens Skibsværft A/S w Danii, gdzie zostanie wykończona i doposażona a także przejdzie rozruchy oraz próby morskie.
Trawler Kristin został zamówiony przez niemieckiego armatora z Cuxhaven. Został zwodowany dwuetapowo. Najpierw, jednostka została przemieszczona z Nabrzeża Indyjskiego przy użyciu platformy wielokołowej do ładunków ciężkich i wielkogabarytowych SPMT a następnie umieszczona na półzanurzalnym barko-pontonie Tronds Barge 30. Po przeholowaniu, została przeprowadzona operacja właściwego wodowania przy Nabrzeżu Rumuńskim.
Stocznia Karstensen Shipyard Poland buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r., na mocy umowy o trzyletniej dzierżawie.
Trawler Kristin w liczbach:
długość całkowita: 53,55 m;
szerokość konstrukcyjna: 11,20 m;
tonaż pojemnościowy brutto: ok. 875;
moc napędu głównego: 2200 kW;
prędkość eksploatacyjna: 14 węzłów;
silniki pomocnicze: Scania DI14, 2 × 400 kW;
stery strumieniowe: Brunvoll, 2 × 400 kW;
wciągarki: Rapp Marine;
żurawie pokładowe: SeaQuest;
miejsca dla załogi: 10;
klasyfikacja: DNV-GL;
projekt: Karstensens Skibsværft A/S;
stocznia (główny kontraktujący, wykończenie / wyposażenie): Karstensens Skibsværft A/S, Dania;
stocznia (częściowo wyposażony statek): Karstensens Poland;
armator: Kristin Fichereigesellschaft, Niemcy;
port macierzysty - Cuxhaven
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii