ew
Firmy Fjord1 oraz Corvus Energy znów współpracują. Dzięki sfinalizowanej właśnie umowie kanadyjski potentat dostarczy systemy służące do magazynowania energii na dwóch w pełni elektrycznych promach, które powstają dla norweskiego armatora.
Jednostki, które wyposażone zostaną w baterie litowo-jonowe dostarczone przez Corvus Energy, będą służyć do obsługi działającego w Norwegii połączenia Magerholm-Sykkylven. Jest to już kolejne takie zamówienie, które będzie realizowane przez Corvus Energy. Poprzednie, zatwierdzone w listopadzie ub. r., dotyczyło dostaw akumulatorów do trzech nowych promów przeznaczonych do obsługi połączenia Hareid-Sulesund. Oznacza to, że wszystkie nowe elektryczne promy zamówione w ostatnim czasie przez Fjord1 będą bazowały na rozwiązaniach dostarczonych przez Corvus Energy.
Corvus Energy dostarczy w ramach zawartej właśnie umowy system 2.9 MWh Corvus Orca Energy ESS, który dedykowany jest jednostkom w pełni elektrycznym. Zgodnie z porozumieniem, dostawy mają zostać zrealizowane w 2019 r.
Dwa nowe promy, które w ramach podpisanej właśnie umowy zostaną wyposażone w system Orca Energy, powstają w zakładach Havyard.
Fjord1 wygrał postępowanie koncesyjne na obsługę połączenia Magerholm-Sykkylven rok temu (w tym samym postępowaniu rozstrzygnięto wówczas również kwestię obsługi połączenia Hareid-Sulesund – tutaj także najlepszą ofertę zaprezentował Fjord1). Już wtedy operator zapowiedział, że w związku z wygraną poczyni spore inwestycje we flotę.
Norwegia pozostaje światowym liderem, gdy chodzi o wdrażanie ekologicznych i w pełni elektrycznych promów.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej