• <
nauta_2024

Jerzy Czuczman o niejasnościach w ustawie stoczniowej

jk

30.10.2017 13:54 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Jerzy Czuczman o niejasnościach w ustawie stoczniowej

Partnerzy portalu

Jerzy Czuczman o niejasnościach w ustawie stoczniowej - GospodarkaMorska.pl

Jerzy Czuczman,  prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowego, zwrócił uwagę na niejasności, jakie występują w „Ustawie o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych". Dotyczą one aspektów związanych m.in. z pojęciami: „przemysł komplementarny” czy „przebudowa statku w całości przez przedsiębiorcę okrętowego”. Swoje zdanie przedstawił podczas ostatnich obrad Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Zebraliśmy informacje na temat ustawy stoczniowej. Mamy pewne obserwacje, ich wyniki przedstawiliśmy podczas tegorocznego Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni – powiedział Jerzy Czuczman.

Prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowego stwierdził, że podczas panelu "Przemysły Morskie" odbywającego się na Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni, Maciej Janicki, przedstawiciel firmy doradczej Deloitte Polska, wskazywał na pewne niejasności związane z "Ustawą o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych" Chodzi m.in. o pojęcie  „przemysł komplementarny”, którego definicji w tej ustawie nie ma, podobnie jak występujących w niej określeń „używana do żeglugi” i „zdolnego do żeglugi”. Jerzy Czuczman wyraził zaniepokojenie, że brak precyzyjnej definicji może rodzić nieścisłości w interpretacji tych pojęć.
 
- Inna niejasność dotyczy użytego w ustawie terminu „przebudowa statku w całości przez przedsiębiorcę okrętowego”, co z kolei rodzi wątpliwości, czy jej zapisy mogą być stosowane przez przedsiębiorców zlecających pewne zakresy prac przy przebudowach podwykonawcom. W Gdyni przedstawiciel Deloitte wskazywał, że niejasności jest więcej – komentował Czuczman.

Jerzy Czuczman podkreślił, że resort gospodarki morskiej chce rozmawiać z Forum Okrętowym na ten temat udoskonalenia ustawy.

Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Komisja Obrony Narodowej obradowała w ostatni czwartek (26.10). Wśród głównych zagadnień poruszanych podczas obrad była restrukturyzacja przemysłu stoczniowego, sytuacja w Stoczni Remontowej Nauta w kontekście przyczyn i skutków przewrócenia się remontowanego statku oraz realizacja kontraktu na zakup promu pasażerskiego przez Polską Żeglugę Bałtycką.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.