jk
Jerzy Czuczman, prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowego, zwrócił uwagę na niejasności, jakie występują w „Ustawie o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych". Dotyczą one aspektów związanych m.in. z pojęciami: „przemysł komplementarny” czy „przebudowa statku w całości przez przedsiębiorcę okrętowego”. Swoje zdanie przedstawił podczas ostatnich obrad Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Zebraliśmy informacje na temat ustawy stoczniowej. Mamy pewne obserwacje, ich wyniki przedstawiliśmy podczas tegorocznego Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni – powiedział Jerzy Czuczman.
Prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowego stwierdził, że podczas panelu "Przemysły Morskie" odbywającego się na Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni, Maciej Janicki, przedstawiciel firmy doradczej Deloitte Polska, wskazywał na pewne niejasności związane z "Ustawą o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych" Chodzi m.in. o pojęcie „przemysł komplementarny”, którego definicji w tej ustawie nie ma, podobnie jak występujących w niej określeń „używana do żeglugi” i „zdolnego do żeglugi”. Jerzy Czuczman wyraził zaniepokojenie, że brak precyzyjnej definicji może rodzić nieścisłości w interpretacji tych pojęć.
- Inna niejasność dotyczy użytego w ustawie terminu „przebudowa statku w całości przez przedsiębiorcę okrętowego”, co z kolei rodzi wątpliwości, czy jej zapisy mogą być stosowane przez przedsiębiorców zlecających pewne zakresy prac przy przebudowach podwykonawcom. W Gdyni przedstawiciel Deloitte wskazywał, że niejasności jest więcej – komentował Czuczman.
Jerzy Czuczman podkreślił, że resort gospodarki morskiej chce rozmawiać z Forum Okrętowym na ten temat udoskonalenia ustawy.
Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Komisja Obrony Narodowej obradowała w ostatni czwartek (26.10). Wśród głównych zagadnień poruszanych podczas obrad była restrukturyzacja przemysłu stoczniowego, sytuacja w Stoczni Remontowej Nauta w kontekście przyczyn i skutków przewrócenia się remontowanego statku oraz realizacja kontraktu na zakup promu pasażerskiego przez Polską Żeglugę Bałtycką.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza