jk
Jerzy Czuczman, prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowego, zwrócił uwagę na niejasności, jakie występują w „Ustawie o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych". Dotyczą one aspektów związanych m.in. z pojęciami: „przemysł komplementarny” czy „przebudowa statku w całości przez przedsiębiorcę okrętowego”. Swoje zdanie przedstawił podczas ostatnich obrad Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Zebraliśmy informacje na temat ustawy stoczniowej. Mamy pewne obserwacje, ich wyniki przedstawiliśmy podczas tegorocznego Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni – powiedział Jerzy Czuczman.
Prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowego stwierdził, że podczas panelu "Przemysły Morskie" odbywającego się na Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni, Maciej Janicki, przedstawiciel firmy doradczej Deloitte Polska, wskazywał na pewne niejasności związane z "Ustawą o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych" Chodzi m.in. o pojęcie „przemysł komplementarny”, którego definicji w tej ustawie nie ma, podobnie jak występujących w niej określeń „używana do żeglugi” i „zdolnego do żeglugi”. Jerzy Czuczman wyraził zaniepokojenie, że brak precyzyjnej definicji może rodzić nieścisłości w interpretacji tych pojęć.
- Inna niejasność dotyczy użytego w ustawie terminu „przebudowa statku w całości przez przedsiębiorcę okrętowego”, co z kolei rodzi wątpliwości, czy jej zapisy mogą być stosowane przez przedsiębiorców zlecających pewne zakresy prac przy przebudowach podwykonawcom. W Gdyni przedstawiciel Deloitte wskazywał, że niejasności jest więcej – komentował Czuczman.
Jerzy Czuczman podkreślił, że resort gospodarki morskiej chce rozmawiać z Forum Okrętowym na ten temat udoskonalenia ustawy.
Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Komisja Obrony Narodowej obradowała w ostatni czwartek (26.10). Wśród głównych zagadnień poruszanych podczas obrad była restrukturyzacja przemysłu stoczniowego, sytuacja w Stoczni Remontowej Nauta w kontekście przyczyn i skutków przewrócenia się remontowanego statku oraz realizacja kontraktu na zakup promu pasażerskiego przez Polską Żeglugę Bałtycką.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española