mk
Morska Stocznia Remontowa Gryfia ma szansę na budowę 4 lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. 3 lutego upłynął termin składania ofert w trwającym postępowaniu przetargowym. Jak czytamy na stronie mstfi.pl, oferta MSR Gryfia posiada najkorzystniejsze warunki, głównie ze względu na oferowaną cenę i okres gwarancyjny.
Przetarg dotyczy budowy jednego lodołamacza czołowego i trzech liniowych. Lodołamacz czołowy będzie przeznaczony do rozbijania grubej pokrywy lodowej, natomiast lodołamacze liniowe posłużą do rozdrabniania pokruszonego lodu i poszerzania rynny wyłamanej przez lodołamacze czołowe.
Wszystkie jednostki będą przystosowane do tego, by pełnić funkcję holowników, jak również funkcje ratownicze. Dzięki specjalnym instalacjom, będą mogły także gasić pożary oraz zwalczać rozlewy ropopochodne. Każdy z lodołamaczy pomieści na pokładzie sześcioosobową załogę. Realizacja zadania będzie przebiegać w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Termin realizacji zamawiający wyznaczył na IV kwartał 2021 r.
Jednostki dla RZGW w Gdańsku będą wzorowane na tych, które MSR Gryfia wybudowała dla RZGW w Szczecinie, z tym że zostaną dostosowane do warunków panujących na dolnej Wiśle i oczekiwań RZGW Gdańsk zawartych w prowadzonym postępowaniu przetargowym. Lodołamacze Andrzej i Stanisław, które w 2014 r. MSR Gryfia wybudowała dla RZGW Szczecin bardzo dobrze sprawdzają się podczas akcji lodołamania na Odrze i Jeziorze Dąbie. Dodajmy, że lodołamacz czołowy Stanisław zaprojektowało biuro projektowe Inocean Poland, a lodołamacz liniowy Andrzej - Midcon Designer.
Obecnie RZGW Gdańsk dysponuje trzema lodołamaczami – Tygrysem, Orką i Rekinem, które mają od 24 do 31 lat. Budowa czterech nowych jednostek stanowi część programu odnowienia flotylli lodołamaczy w całej Polsce. Budowa 4 lodołamaczy zostanie sfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek