mk
Morska Stocznia Remontowa Gryfia ma szansę na budowę 4 lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. 3 lutego upłynął termin składania ofert w trwającym postępowaniu przetargowym. Jak czytamy na stronie mstfi.pl, oferta MSR Gryfia posiada najkorzystniejsze warunki, głównie ze względu na oferowaną cenę i okres gwarancyjny.
Przetarg dotyczy budowy jednego lodołamacza czołowego i trzech liniowych. Lodołamacz czołowy będzie przeznaczony do rozbijania grubej pokrywy lodowej, natomiast lodołamacze liniowe posłużą do rozdrabniania pokruszonego lodu i poszerzania rynny wyłamanej przez lodołamacze czołowe.
Wszystkie jednostki będą przystosowane do tego, by pełnić funkcję holowników, jak również funkcje ratownicze. Dzięki specjalnym instalacjom, będą mogły także gasić pożary oraz zwalczać rozlewy ropopochodne. Każdy z lodołamaczy pomieści na pokładzie sześcioosobową załogę. Realizacja zadania będzie przebiegać w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Termin realizacji zamawiający wyznaczył na IV kwartał 2021 r.
Jednostki dla RZGW w Gdańsku będą wzorowane na tych, które MSR Gryfia wybudowała dla RZGW w Szczecinie, z tym że zostaną dostosowane do warunków panujących na dolnej Wiśle i oczekiwań RZGW Gdańsk zawartych w prowadzonym postępowaniu przetargowym. Lodołamacze Andrzej i Stanisław, które w 2014 r. MSR Gryfia wybudowała dla RZGW Szczecin bardzo dobrze sprawdzają się podczas akcji lodołamania na Odrze i Jeziorze Dąbie. Dodajmy, że lodołamacz czołowy Stanisław zaprojektowało biuro projektowe Inocean Poland, a lodołamacz liniowy Andrzej - Midcon Designer.
Obecnie RZGW Gdańsk dysponuje trzema lodołamaczami – Tygrysem, Orką i Rekinem, które mają od 24 do 31 lat. Budowa czterech nowych jednostek stanowi część programu odnowienia flotylli lodołamaczy w całej Polsce. Budowa 4 lodołamaczy zostanie sfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej