Norweski przewoźnik, firma Fjord1, otrzymał nowy prom. Jednostka o nazwie Hornelen została zbudowana w Turcji. Ma 70 metrów długości, a na pokład może zabrać 199 pasażerów oraz 60 pojazdów osobowych.
Hornelen (jego nazwa nawiązuje do góry położonej na norweskiej wyspie Bremangerlandet) to jeden z dwóch promów, zamówionych w ubiegłym roku przez Fjord1 w tureckiej stoczni Ada w Tuzli, według projektu powstałego w Multi Maritime. Jednostka będzie obsługiwała połączenie pomiędzy Måløy a Oldeide w zachodniej części Norwegii, gdzie zastąpi statek Vågsøy, który zostanie przesunięty na inną trasę.
Oba promy, które zostały zbudowane w Turcji, to nie jedyne jednostki, które w ostatnim czasie ostały zamówione przez Fjord1. Niedawno armator zdecydował się na zakup dwóch nowych promów elektrycznych, które powstaną w tureckiej stoczni Tersan, a na trasę mają wejść w 2018 r. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład 349 pasażerów, 120 pojazdów osobowych oraz 12 pojazdów ciężarowych. Statki zostaną wyposażone w baterie o dużej pojemności, które pozwolą na wielogodzinną pracę bez konieczności ładowania.
Fjord1 to norweski konglomerat, który powstał w 2001 r. W tej chwili jest jednym z najważniejszych podmiotów na norweskim rynku transportowym. Operator dysponuje flotą ponad 80 statków, ok. 400 autobusów oraz prawie 150 pojazdów ciężarowych. Przedsiębiorstwo zatrudnia blisko 2 200 pracowników.
Firma pochwaliła się niedawno rekordowymi zyskami. W pierwszym półroczu tego roku osiągnęła wynik w wysokości 150,9 milionów koron norweskich (zysk przed opodatkowaniem). To najlepszy rezultat od czasu rozpoczęcia działalności przez przedsiębiorstwo.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii