pc
Finansowanie budowy promów jest dopięte, są też pieniądze na doposażenie stoczni w Szczecinie – powiedział w Radiu Szczecin Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jego zdaniem, za trzy miesiące zakończy się remont szczecińskiego zakładu i rozpocznie się budowa nowoczesnej jednostki dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. To część rządowego planu.
– W stoczni muszą być inwestycje. To nie będzie powrót do systemu, który znaliśmy, czyli wielkie molochy po kilka czy kilkanaście tysięcy osób – powiedział w Radiu Szczecin Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Kwota, jaka została zaplanowana na dokończenie inwestycji, to 100 mln złotych. Za trzy miesiące ma być także gotowy projekt wykonawczy promu dla PŻB, a rozpoczęcie palenia blach pod jego budowę planowane jest pod koniec tego roku.
Jak poinformował Gróbarczyk, remontu w szczecińskiej stoczni wymaga głównie pochylnia. Dodał, że dzięki budowie dwóch promów dla PŻB do produkcji statków wdrożone zostaną tam nowe technologie i w przyszłości sztocznia w Szczecinie będzie mogła wybudować podobne jednostki również dla Polskiej Żeglugi Morskiej.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej