sons/offshore-energy
Eco Wave Power, firma zajmująca się technologią związaną z energią fal odnotowała duże stratys netto w pierwszym kwartale 2020 r.
Strata wyniosła 4,4 mln SEK (419 000 EUR), przy czym rok wcześniej wynosiła 1,7 mln SEK.
Koszty operacyjne wzrosły prawie dwukrotnie, do 1 mln SEK, a koszty administracyjne wzrosły do 3,3 mln SEK z 0,9 mln SEK rok wcześniej. Koszty operacyjne wzrosły w związku z pracami nad rozbudową portu Jaffa.
Wydatki administracyjne z kolei związane są z tym, że firma nie była notowana i nie posiadała jeszcze biura w Sztokholmie w pierwszym kwartale 2019 r., a pod koniec 2019 r. w oddziale w Izraelu zatrudniono nowych pracowników.
Inna Braverman, Dyrektor Generalny Eco Wave Power, powiedziała, że głównym nieprzewidzianym wyzwaniem w tym kwartale była epidemia Covid 19, ponieważ projekty firmy to głównie B2G (Business to Government).
„Zrozumiałe jest, że większość organizacji rządowych koncentruje się obecnie na zarządzaniu kryzysem epidemiologicznym, co może powodować opóźnienia w realizowaniu niektórych certyfikatów i pozwoleń na projekty oraz prace budowlane, powodując ogólne opóźnienie w naszych dostawach".
„Ciągle jednak idziemy do przodu, a perspektywy są pozytywne."
„Niektórymi przykładami bieżących działań są finalizacje montażu jednostki konwersji dla projektu EWP-EDF One, pomyślne zakończenie testów symulacji fal z Siemens i EDF oraz instalacja naszej nowej technologii, łączącej energię fal i energii słonecznej, w naszym wydziale na Gibraltarze."
W ubiegłym miesiącu EWP podpisało oficjalną umowę koncesyjną z administratorem portu APDL, na wykorzystanie obszaru potencjalnie odpowiedniego do budowy i eksploatacji elektrowni falowej o mocy do 20 MW w Portugalii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej