mk
Transport ryb i owoców morza z farm morskich prosto do przetwórni – to zadanie nowej jednostki typu life fish carrier wyprodukowanej w CRIST S.A. W pełni wyposażona, druga w serii jednostka tego typu, została w niedzielę przekazana norweskiemu armatorowi – Arctic Group AS.
NB SC 75/2 – statek typu life fish carrier, to druga z serii a trzecia w historii jednostka budowana na zamówienie Arctic Group AS, czyli norweskiej firmy specjalizującej się w eksploatacji statków z sektora hodowli ryb. Przedsiębiorstwo dostarcza swoje produkty zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych - na całym świecie. Statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie, będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy.
Głównym przeznaczeniem jednostki jest transport żywej ryby z farm rybnych do fabryk (dalszy przerób ryby). Statek został zaprojektowany do transportu żywego łososia, pstrąga, dorsza i innych gatunków hodowlanych ryb morskich. Żywe ryby będą przechowywane w zbiornikach wyposażonych w obieg wody morskiej, system uzdatniania wody tlenem oraz automatyczny system odkażania zbiorników ozonem. Załadunek i wyładunek ryb odbywać się będzie metodą próżniową.
- Cieszymy się, że druga jednostka typu life fish carrier dla Arctic Group powstała w naszej stoczni. To kolejna, po hybrydowym promie NB 70 „Herjólfur”, w pełni wyposażona jednostka, która została zbudowana przez CRIST w tym roku – mówi Tomasz Wrzask, PR Manager, CRIST S.A.
Dzięki odpowiednim wymiarom - długości 75 m, szerokości 15 m, NB SC 75/2 jest w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m sześc. specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywej ryby. Masa kadłuba szacowana jest na powyżej 1.000 ton. Jednostka będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.
Wymiary jednostki:
Długość całkowita: 75,7 m
Szerokość: 15 m
Wysokość do pokładu głównego: 8 m
Cemet Ltd - 30 lat na rynku to dla nas dopiero początek!
W pełni wyposażona jednostka zbudowana w stoczni Safe w Gdańsku na próbach morskich [wideo]
OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA
Orion I - offshorowy kolos wszedł do Portu Gdańsk. To na nim runął jeden z największych dźwigów świata
Wybudowany w Gdańsku prom hołdem dla kanadyjskich Indian
„Zawisza Czarny” po remocie wrócił do Gdyni
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28060,00 $ | tona | 1,15% | 9 kwi |
Cynk | 2807,00 $ | tona | -0,71% | 9 kwi |
Aluminium | 2250,00 $ | tona | -0,75% | 9 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |