dk/Damen
19 grudnia 2017 roku w Southhampton dyrektor CEMEX UK Marine Limited podpisał kontrakt z przedstawicielem firmy Damen Shipyards na dostawę pierwszej nowej pogłębiarki typu MAD.
Jednostka zostanie zbudowana w rumuńskim oddziałe Damena w Galati. Będzie zdolna do prowadzenia działań do glębokości 55 metrów, również w trudnych warunkach pogodowych, charakterystycznych dla Morza Północnego. Zbudowany według projektu MAD 3500 statek mierzyć będzie 105 metrów, wypierać 7 tysięcy ton oraz posiadać maksymalną prędkość wynoszącą 12 węzłów. Nowa poglębiarka będzie charakteryzować się szeregiem rozwiązań zwiększających jej skuteczność oraz bezpieczeństwo prowadzonych operacji. Można do nich zaliczyć konstrukcję kadłuba umożliwiającą pracę w trudnych warunkach hydrometeorologicznych czy "zamknięty" dziób chroniący umieszczone w tym rejonie statku wyposażenie. Również warunki bytowe zaokrętowanej załogi mają ulec znacznej poprawie w porównaniu do starszych eksploatowanych przez odbiorcę jednostek.
Nabywca pogłębiarki, firma CEMEX UK jest liderem w branży dotaw materiałów budowlanych oraz zapewniania usług związanych z budownictwem oraz hydrologią. Damen Shipyards Group to natomiast potentat przemysłu stoczniowego posiadający swoje zakłady w wielu krajach w tym Polsce.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"