pc
Anwil z Grupy Orlen uzyskał wsparcie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (PSSE) na budowę instalacji granulacji mechanicznej w segmencie nawozów. Dzięki temu włocławska spółka przez 12 lat będzie mogła korzystać z udogodnień będących efektem przynależności do PSSE.
Informując w poniedziałek o zakwalifikowaniu projektu do PSSE, Anwil przypomniał, że instalacja granulacji mechanicznej jest jedną z trzech instalacji produkcyjnych, w ramach nowego ciągu nawozowego, mających powstać w tej spółce do połowy 2022 r.
„Włocławska spółka z Grupy Orlen uzyskała wsparcie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na budowę instalacji granulacji mechanicznej. Dzięki temu firma przez 12 lat będzie mogła korzystać z udogodnień wynikających z przynależności do PSSE” – podał w komunikacie Anwil. Jak dodał, inwestycję wykona włoska firma Tecnimont.
„Uruchomienie trzeciej linii do wytwarzania nawozów wzbogaci portfolio produktowe włocławskiej spółki z Grupy Orlen, a także rozwinie jej zdolności produkcyjne w tym obszarze o ok. 50 proc. – z 966 tys. ton do 1 mln 461 tys. ton rocznie” – podkreślił Anwil. Zaznaczył przy tym, iż „inwestycja przyczyni się także do powstania 100 nowych miejsc pracy” – spółka zatrudnia obecnie ok. 1300 osób.
„Dzięki lokalizacji projektu w Polskiej Strefie Inwestycji, Anwil skorzysta z wielu udogodnień, w tym ulg, usprawnień administracyjnych oraz prowadzonych działań promocyjnych” – oświadczyła włocławska spółka. Anwil zwrócił jednocześnie uwagę, że o zakwalifikowaniu projektu do PSSE „zdecydowała ranga planowanego przedsięwzięcia, skala działalności firmy oraz jej pozytywny wpływ na sytuację gospodarczą w regionie”.
Jak wspomniał Anwil, „od czasu zmiany zasad funkcjonowania specjalnych stref ekonomicznych we wrześniu 2018 r. – kiedy zniesiono ich granice – PSSE wydała decyzję o wsparciu inwestycji dla 20 przedsiębiorstw”.
Umowę na budowę instalacji granulacji mechanicznej, która jest drugą z trzech najważniejszych umów, jakie mają zostać zawarte w ramach rozbudowy zdolności produkcyjnych włocławskiej spółki w obszarze nawozów, Anwil podpisał z Tecnimont pod koniec czerwca. Efektem prowadzonych prac – o czym informował wcześniej PKN Orlen - będzie zwiększenie zdolności produkcyjnych segmentu nawozów w Anwilu o ok. 50 proc. oraz poszerzenie oferty produktowej o cztery rodzaje nawozów.
Pod koniec kwietnia 2019 r. Anwil podpisał z kolei umowę z thyssenkrupp Industrial Solutions AG, podmiotem, który wybuduje instalacje kwasu azotowego o wydajności niemal 1300 ton dziennie oraz neutralizacji o wydajności 1200 ton dziennie - w maju wmurowano kamień węgielny pod tę część inwestycji.
PKN Orlen informował wcześniej, że zakładany całkowity koszt inwestycji rozbudowy mocy produkcyjnych w Anwilu wynosi ok. 1,3 mld zł, a jej zakończenie planowane jest do połowy 2022 r. Koncern wyliczał, iż według szacunków, po zrealizowaniu projektu zysk operacyjny EBITDA włocławskiej spółki może wzrosnąć o ok. 57 mln euro rocznie.
W ostatnim czasie Anwil ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji Terminalu Morskiego na terenie Portu Gdańskiego - oferty w postępowaniu można składać do 22 lipca. Jak wyjaśniła w ogłoszeniu włocławska spółka, „projektowany Terminal Morski ma służyć do celu przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz magazynowania produktów”.
Produkcję nawozów w Anwilu rozpoczęto tam w 1971 r. Spółka od lat 90. XX wieku systematycznie modernizuje instalację saletry amonowej. Z kolei w 2000 r. uruchomiła instalację wytwarzania saletrzaku, sprzedawanego pod marką CANWIL, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do średnio miliona ton rocznie. W styczniu 2018 r. Anwil informował, iż wyprodukował 30-milionową tonę nawozów azotowych. Spółka podkreślała wtedy, że było to możliwe m.in. dzięki zwiększeniu efektywności produkcyjnej.
Anwil jest także producentem suspensyjnego polichlorku winylu - jedynym w Polsce oraz ósmym w Europie. Polimer wytwarzany tam pod nazwą Polanvil wykorzystywany jest w produkcji profili budowlanych, rur wodociągowych i kanalizacyjnych, izolacji, osłon przewodów i kabli elektrycznych, a także drobnego sprzętu medycznego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth