Firma Stal-Rem poinformowała o zaangażowaniu w projekt budowy dwóch nowoczesnych statków roboczych o napędzie hybrydowym i akumulatorowym. Jednostki (NB160 i NB162) powstaną na zamówienie firmy Abyss – norweskiego lidera w branży akwakultury – i będą budowane przez stocznię Vaagland Båtbyggeri AS.
Polski producent dostarczy kadłuby do obu jednostek, które mają mieć 28,9 metra długości i 12,6 metra szerokości. Statki będą wyposażone w wydajne systemy akumulatorowe, co pozwoli na zasilanie elektryczne zarówno podczas operacji, jak i w trybie transmisji. Rozwiązania te mają na celu znaczną redukcję emisji CO2 i ograniczenie wpływu eksploatacji na środowisko morskie.
Projekt wpisuje się w rosnące wymagania norweskiego rynku dotyczące zrównoważonego rozwoju, bezpieczeństwa i efektywności operacyjnej. Jak podkreśla Stal-Rem, współpraca stanowi ważny krok w kierunku wdrażania innowacyjnych technologii w przemyśle morskim oraz dowodzi rosnącego znaczenia polskich firm w międzynarodowych łańcuchach dostaw w sektorze zielonej żeglugi.
Stal-Rem z siedzibą w Gdańsku, przy ul. Na Ostrowiu 1, to spółka świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wykonania i montażu konstrukcji stalowych i aluminiowych, budowy oraz dostaw bloków i kompletnych kadłubów statków, prefabrykacji i montażu systemów okrętowych, napraw kadłubów statków i obiektów pływających, a także budowy i dostaw w pełni wyposażonych małych jednostek pływających. Firma realizuje projekty jako partner oferujący kompleksowe dostawy, obejmujące zaopatrzenie materiałowe, wykorzystanie własnych zasobów oraz współpracę ze sprawdzonymi i wykwalifikowanymi dostawcami. Zakres usług obejmuje również opracowanie dokumentacji warsztatowej, wstępne przygotowanie materiałów, montaż izolacji, malowanie i cynkowanie, dostawę i montaż wyposażenia wnętrz, montaż i uruchomienie maszyn oraz urządzeń okrętowych, obróbkę mechaniczną, a także instalację systemów elektrycznych i wyposażenia pokładowego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów