Trwa proces prywatyzacji spółki Port Gdański Eksploatacja. Wyłączność na negocjacje przejęcia akcji ma jedna firma.
Proces prywatyzacji spółki Port Gdański Eksploatacja rozpoczął się w marcu. Poszukiwania inwestora chcącego przejąć dobrze funkcjonującego operatora przeładunkowego od Portu Gdańsk przyciągnęły kilka zainteresowanych przedsiębiorstw. Od czerwca tylko jedna z nich ma wyłączność na negocjacje.
– W tej chwili wyłączność ma jeden podmiot – potwierdza Anna Drozd, rzeczniczka prasowa Portu Gdańsk. – Nie udzielamy informacji na temat tego, jaka to firma, bo postępowanie się toczy. Jest to absolutnie transparentny proces, procedura jest ogólnodostępna. Warunki dotyczące zbycia akcji spółki również – dodaje.
Według niepotwierdzonych informacji opublikowanych przez Trójmiasto.pl, firmą, która otrzymała wyłączność na negocjacje, jest spółka Lebal S.A. z Poznania. Firma prowadzi hurtową sprzedaż wyrobów stalowych i zajmuje się skupem złomu stalowego i żeliwnego. Jej główny magazyn znajduje się w Rogoźnie, ale w gdańskim Nowym Porcie Lebal posiada plac składowy.
Otrzymanie wyłączności przez Lebal nie oznacza, że będzie to nowy właściciel PGE. Pierwotnie do procedury stanęło siedem podmiotów chcących przejąć operatora. Ich lista nie została upubliczniona. Wiadomo jednak, że były to zarówno spółki krajowe, z państw unijnych, ale także spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Dwie spośród tych firm z przyczyn formalnych zostały odrzucone, zatem do kolejnego etapu procedury zakwalifikowanych zostało pięciu inwestorów. Anna Drozd podała, że czterech spośród potencjalnych inwestorów skorzystało z możliwości odbycia wizji lokalnej i spotkań z zarządami PGE i Portu Gdańsk. Finalnie jedynie trzy spółki przedstawiły swoje oferty, a w lutym Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zakwalifikował dwie z nich do następnego etapu. Pośród tych dwóch jest wg. informacji Trójmiasto.pl oferta Lebal, ale nie oznacza to, że druga z firm jest na przegranej pozycji. Wyłączność na udział w negocjacjach, jaką otrzymał jeden z podmiotów, ma swój termin – 7 sierpnia. Obie oferty wciąż biorące udział w postępowaniu są natomiast ważne do końca roku. W przypadku fiaska negocjacji z jednym z oferentów, Port Gdańsk może przystąpić do rozmów z drugim.
PGZ Stocznia Wojenna i Babcock wprowadzają międzynarodowy program stażowy
Duchy przeszłości w Rosji. Nowy lodołamacz będzie nosił nazwę Stalingrad
Bureau Veritas opublikowało zasady klasyfikacyjne dla statków na wodór
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście najlepszym inwestorem w plebiscycie "Złota Setka Zachodniopomorskiego 2022"
Damen wprowadza w pełni elektryczny statek SOV z możliwością ładowania na morzu
Dzień Otwarty Daru Młodzieży – odpalamy najwyższą choinkę w Trójmieście!