pc
Ma 325,7 m długości, zabiera na pokład 4 028 pasażerów i w tym sezonie będzie największym wycieczkowcem w Porcie Gdynia. Możesz zobaczyć go jako pierwszy – mamy zaproszenia na wyjątkowy rejs! Już 27 czerwca wyruszamy spod Muzeum Emigracji stylizowanym na XVII- wieczny galeon statkiem Dragon, by powitać na wodzie olbrzymi statek pasażerski i towarzyszyć mu aż do Gdyni. Uwaga! Liczba miejsc ograniczona.
ROZWIĄZANIE KONKURSU
1. MSC Poesia
2. Nabrzeże Francuskie
3. Viking Jupiter
Zaproszenia na rejs powitalny otrzymują: Marek F., Teresa J. oraz Michał B.
Gratulujemy zwycięzcom!
***
Do wygrania w konkursie są trzy podwójne zaproszenia na niezwykły rejs. Co trzeba zrobić, aby zostać zwycięzcą? Wystarczy prawidłowo odpowiedzieć na trzy pytania. Decyduje kolejność zgłoszeń.
PYTANIA KONKURSOWE
1. Jak nazywał się pierwszy wycieczkowiec, który w tym sezonie zawinął do Portu Gdynia?
2. Przy jakim nabrzeżu cumują wycieczkowce w Porcie Gdynia?
3. Który z wycieczkowców, które w tym sezonie zawinęły do Portu Gdynia, miał na pokładzie planetarium?
Prawidłowe odpowiedzi prosimy przesyłać na adres: konkursy@gospodarkamorska.pl. W temacie mejla koniecznie trzeba napisać: KONKURS, a w treści podać imię i nazwisko oraz telefon kontaktowy.
Na zgłoszenia czekamy do wtorku, 25 czerwca, do godziny 17:00.
SZCZEGÓŁY REJSU
Norwegian Getaway w Porcie Gdynia – 27 czerwca 2019 r., rejs statkiem pasażerskim Dragon
10:20 – zbiórka przy Muzeum Emigracji
10:50 – rozpoczęcie rejsu
13:00 – powitanie Norwegian Gateway z lądu przy Nabrzeżu Francuskim (możliwość fotografowania z Nabrzeża Pilotowego)
Powodzenia!
Norwegian Getaway po raz drugi w Porcie Gdynia
Wycieczkowiec Norwegian Getaway gościł już w Porcie Gdynia 23 czerwca 2017 r. Statek ma 325,7 m długości, 51 m szerokości, 8,6 m zanurzenia oraz 145 655 GT. Należąca do Norwegian Cruise Line jednostka został zbudowana w 2014 r. w niemieckiej stoczni Meyer Werft. Na pokładzie czekają liczne atrakcje. To m.in.: się 22 bary i salony oraz 26 różnych lokali gastronomicznych, z których 6 jest dostępnych bez dodatkowych opłat, sklepy, teatr, galeria, kasyno, ogromny park linowy, ściana wspinaczkowa, klatka linowa ze zjeżdżalną oraz wąskie platformy wychodzące kilka metrów poza obręb statku. Znajdują się tam również boisko do koszykówki, pole do gry w minigolfa i bieżnia. Na statku przez całą dobę działa także centrum medyczne.
W 2018 r. Port Gdynia gościł 50 dużych statków wycieczkowych, których przeciętna długość sięgała prawie 260 m. Przypłynęło na nich ponad 100 tys. pasażerów, a każdy z nich przeciętnie zostawił na Pomorzu 80 euro, co w sumie dało kwotę ok. 8 mln euro.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia prowadzi systematyczne działania na rzecz rozwoju bałtyckiej żeglugi wycieczkowej poprzez promocję portu oraz atrakcji turystycznych miasta i Pomorza. To właśnie oferta turystyczna regionu przyciąga coraz więcej turystów z całego świata. ZMPG uczestniczy także w targach branżowych, np. Sea Trade Cruise Global w Fort Lauderdale w USA, które stanowią okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych.
Port Gdynia od zarania dziejów Polski morskiej był portem macierzystym dla pływających pod biało-czerwoną banderą tak wspaniałych statków jak: Polonia, Kościuszko, Pułaski, Piłsudski, Sobieski, Chrobry, Jagiełło, Batory i Stefan Batory.
W 2018 r. Port Gdynia pobił historyczny rekord. Przeładowano tam prawie 23,5 mln t ładunków, osiągając ok. 10-procentowy wzrost w porównaniu do 2017 r. Obecnie w Porcie Gdynia realizowane są kluczowe inwestycje: budowa nowego publicznego terminalu promowego i nowej portowej obrotnicy wraz z przebudową nabrzeży, pogłębieniem portowych akwenów i toru podejściowego do 16,5 m głębokości. Do 2026 r. powstać ma Port Zewnętrzny z nowym terminalem kontenerowym.
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie