PMK
Wielka Brytania zawiesiła kontrole statków pod kątem zgodności z przepisami o niskiej zawartości siarki w ramach szerszych środków ograniczających inspekcje w celu zmniejszenia wpływu wybuchu koronawirusa na łańcuchy dostaw.
Koronawirus stworzył rosnące problemy logistyczne dla transportu morskiego, ponieważ kraje starają się utrzymać towary w ruchu pomimo blokad w wielu częściach świata.
Na początku roku weszły w życie przepisy - znane jako załącznik VI do konwencji MARPOL - które nakładają na statki obowiązek stosowania paliwa o zawartości siarki 0,5%, w porównaniu z 3,5% poprzednio, lub instalowania urządzeń zwanych płuczkami, które usuwają toksyczne zanieczyszczenia.
Egzekwowanie przepisów, które wstrząsnęły rynkami ropy i żeglugi, jest obowiązkiem państw portu i bandery. Zawieszenie kontroli przez Wielką Brytanię jest jednym z pierwszych oznak wyzwań związanych z egzekwowaniem przepisów IMO w momencie pandemii koronawirusa.
Brytyjska Agencja Morska i Straż Przybrzeżna (MCA), odpowiedzialna za regulacje morskie, bezpieczeństwo i przeciwdziałanie zanieczyszczeniom, powiedziała, że wprowadziła środki mające na celu utrzymanie ruchu towarów.
- Jeśli chodzi o egzekwowanie wymogów IMO 2020, zawiesiliśmy kontrole przeprowadzane przez państwo portu, co oznacza, że sprawdzanie zgodności paliwa zostało zawieszone - powiedziała rzeczniczka MCA.
- Jednak jako odpowiedzialny organ regulacyjny nadal monitorujemy statki zawijające do portów w Wielkiej Brytanii. Jeśli w wyniku przeglądu przesłanych nam informacji uznamy, że jest to właściwe, skontrolujemy te statki – dodała.
MCA oświadczyło, że zawiesiło działalność w zakresie badań i inspekcji statków oraz złagodziło zasady, takie jak przedłużanie certyfikatów statków - wszystko to było konieczne do wejścia do portów.
- Chociaż nie możemy iść na kompromis w sprawie bezpieczeństwa, istnieje szereg środków tymczasowych, które podejmujemy i podejmujemy, aby zapewnić, że żegluga nie zatrzyma się, a marynarze będą mogli kontynuować pracę - powiedziała Katy Ware, dyrektor MCA ds. bezpieczeństwa i standardów morskich.
Droga Czerwona komplementarna ze strategią rozbudowy dróg krajowych i autostrad
Związek Małych Portów przystąpił do inicjatywy PPO
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Ropa brent | 55,09 $ | baryłka | 0,00% | 22:59 |
Cyna | 22645,00 $ | tona | 4,16% | 21 sty |
Cynk | 2707,00 $ | tona | 0,86% | 21 sty |
Aluminium | 1992,00 $ | tona | 0,81% | 21 sty |
Pallad | 2367,50 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1109,65 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 25,55 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1855,30 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |