ew
Chcę Europy bez podziałów na Wschód i Zachód, Europa potrzebuje większej niezależności od gazu z Rosji; jako szef Komisji Europejskiej użyję wszelkich przepisów, aby zablokować Nord Stream 2 - zadeklarował kandydat EPL na szefa Komisji Europejskiej Manfred Weber w wywiadzie dla "Polska Times".
Kandydat EPL na szefa Komisji Europejskiej Manfred Weber został zapytany w wywiadzie dla "Polska Times", jakich reform potrzebuje Europa.
Odparł, że w 2019 r. najważniejsza jest jedność Europy i zdolność do kompromisu. "Mamy zbyt wiele nacjonalizmów i egoizmów. Jako Spitzenkandidat (główny kandydat) na stanowisko szefa Komisji Europejskiej z ramienia Europejskiej Partii Ludowej (EPL) chcę budować mosty między Wschodem a Zachodem Europy" - powiedział Weber.
Pytany, czy mówi o politycznych, czy bardziej ekonomicznych mostach, odpowiedział, że coraz więcej mówi się o konkurencji pomiędzy poszczególnymi państwami Europy. "Mamy problem pracowników delegowanych i inne niezałatwione kwestie. Najważniejsze, żebyśmy zachowali jedność" - podkreślił.
Weber powiedział też, że jest przeciwny projektowi Nord Stream 2. Dodał, że nie jest on w interesie Unii Europejskiej, ponieważ - jego zdaniem - zwiększy jej zależność od rosyjskich surowców. "A my potrzebujemy większej niezależności od rosyjskiego gazu. Jako szef Komisji Europejskiej użyję wszelkich przepisów, aby zablokować Nord Stream 2" - zapowiedział kandydat EPL.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny