• <
PZT_980x120_gif_2020

Trzaskowski o przekopie Mierzei Wiślanej: należy odłożyć tę inwestycję o dwa, trzy lata

Strona główna Porty, logistyka Trzaskowski o przekopie Mierzei Wiślanej: należy odłożyć tę inwestycję o dwa, trzy lata
Trzaskowski o przekopie Mierzei Wiślanej: należy odłożyć tę inwestycję o dwa, trzy lata - GospodarkaMorska.pl

ew

02.06.2020 Źródło: PAP

Przekop Mierzei Wiślanej należy odłożyć o dwa, trzy lata, a pieniądze na tę inwestycję przekazać m.in. na służbę zdrowia - ocenił we wtorek kandydat KO na prezydenta Rafał Trzaskowski. Dodał, że dla polskiej gospodarki lepsze od przekopu są inwestycje infrastrukturalne.

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Polski, prezydent Warszawy był pytany w Radiu Zet, czy sprzeciwia się przekopowi Mierzei Wiślanej.

"Rozmawiając z ludźmi, wiem, co jest dla ludzi najważniejsze i dlatego mówię: opóźnijmy tę inwestycję o dwa czy trzy lata, jak się już skończy COVID na 100 proc., i przekażmy te pieniądze na specjalną +poduszkę finansową+ dla tych wszystkich, którzy mogą utracić pracę; przekażmy te pieniądze na premie dla pielęgniarek, lekarzy, bo tych pieniędzy nie ma, przekażmy te pieniądze na szpitale" - odpowiedział Trzaskowski.

Podkreślił też, że PiS nie realizuje tej inwestycji, natomiast służy ona wyłącznie temu, by - jak mówił - "dawać olbrzymie pieniądze swoim koleżankom i kolegom z partii". "Dzisiaj płaci się setki tysięcy złotych ludziom za to, że pilnują pustego pola czy plaży, na której leżą dwie beczki, dlatego że te inwestycje nie postępują" - przekonywał.

Trzaskowski zaznaczył, że nie jest przeciwnikiem przekopowi Mierzei Wiślanej, ale należy odłożyć go w czasie. "A później, jak wyjdziemy z kryzysu gospodarczego, jeżeli PiS będzie dalej rządził i uważał, że to jest największa priorytetowa inwestycja, to będzie mógł ją realizować" - dodał.

Pytany o to, czy przekop Mierzei Wiślanej nie będzie jednak korzystny dla rozwoju gospodarczego, Trzaskowski odpowiedział, że lepsze są inwestycje infrastrukturalne, także te samorządowe, które tworzą o wiele więcej miejsc pracy.

"Przekop Mierzei Wiślanej, gdzie wycina się setki, tysiące drzew, to nie jest taka inwestycja, która napędza gospodarkę" - ocenił.

Pod koniec maja - w ramach budowy przekopu na Mierzei Wiślanej - rozpoczęła się budowa sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. To część dużej inwestycji, jaką jest budowa kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km; ma mieć głębokość 5 m. Docelowo kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r.

Źródło:
PAP
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.