ew/Stena Line
"Koronawirus wywołujący chorobę COVID-19 nadal rozprzestrzenia się w Europie, a związana z nim sytuacja wymaga naszej największej troski i współdziałania z odpowiednimi służbami" - czytamy w komunikacie Stena Line Polska.
Powroty do domu
W obecnej sytuacji wiele osób pragnie wrócić do domu w Polsce i Skandynawii. Dokładamy wszelkich starań, aby pomóc naszym Klientom w powrocie do domu i udostępniamy obecnie miejsca dla pasażerów w całym rozkładzie, również w dniach 15-24.03.2020. Statki Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona kursują zgodnie z rozkładem. Ruch towarowy i pasażerski odbywa się normalnie, z pewnymi ograniczeniami wynikającymi z przepisów dotyczących przywrócenia tymczasowo kontroli granicznej w Polsce.
Polska wprowadziła obostrzenia w ruchu pasażerskim na granicach. Wszyscy pasażerowie podlegają kontroli sanitarnej, polegającej na mierzeniu temperatury oraz wypełnieniu karty lokalizacyjnej. Pasażerowie, obywatele polscy, którzy wrócą do Polski, będą musieli przechodzić obowiązkową 14-dniową kwarantannę. Przyjazd cudzoziemców do Polski podlega szczególnym ograniczeniom.
Sytuacja dotycząca ruchu pasażerskiego może się zmienić, a czas trwania ograniczeń może zostać wydłużony. Można już dokonywać rezerwacji na wszystkie odejścia. Wszyscy pasażerowie, którzy chcą wrócić do Polski lub Szwecji w tym czasie mogą przełożyć swoje rezerwacje. Stena Line odstąpiła od pobierania opłat manipulacyjnych za zmianę rezerwacji aż do 30.04.2020.
Ruch frachtowy
Ruch towarowy odbywa się bez utrudnień, a kierowcy frachtowi nie podlegają kwarantannie. Ma to na celu utrzymanie działania transportu, jako ważnej części gospodarki. Stena Line pozostaje w kontakcie ze służbami państwowymi i instytucjami odpowiedzialnymi za zabezpieczenie sanitarne oraz na bieżąco monitoruje przekazywane do publicznej wiadomości informacje i zalecenia dotyczące koronawirusa.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland