PMK
Przedstawiciele portów i armatorów chcą, aby statki i ich załogi miały możliwość swobodnego handlu przy minimalnych ograniczeniach.
Po drakońskich krokach, wprowadzanych w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się koronawirusa, chińska gospodarka powoli wraca do normy, ale łańcuchy logistyczne w innych częściach świata zaczynają się zapadać.
Sytuację pogarsza fakt, że statki są poddawane kwarantannie przez okres do dwóch tygodni, a marynarze są zatrzymywani w domach, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa.
Stowarzyszenie Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS), która reprezentuje ponad 80% światowej floty handlowej, oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Portów (IAPH) wspólnie wezwały grupę 20 głównych gospodarek świata (G20) do utrzymania płynnego transportu morskiego.
- Zapewnienie, że marynarze będą mogli podróżować bez zbędnych ograniczeń, będzie kluczem do utrzymania przepływu żywności, lekarstw i kluczowych towarów do tych krajów, które najbardziej tego potrzebują - powiedział sekretarz generalny ICS, Guy Platten. - G20 może wysłać jasny komunika w tej sprawie do wszystkich krajów.
Liderzy G20 zwołają w czwartek wideokonferencję, aby omówić pandemię koronawirusa. Patrick Verhoeven, dyrektor zarządzający IAPH, powiedział, że rządy muszą zrobić „wszystko, co możliwe, aby umożliwić transport towarów do i z portów”.
Według przedstawicieli żeglugi Włochy są narażone na największe ryzyko związane z wysyłką towarów, a śmiertelność spowodowana wirusem w tym kraju jest obecnie wyższa niż w Chinach.
- Ponieważ Włochy są uważane za główne centrum pandemii koronawirusa, coraz trudniej jest spedytorom kontynuować handel w tym kraju i zapewnić potrzebne dostawy dla ich gospodarki - powiedział Stefano Messina, prezes włoskiego stowarzyszenia żeglugi morskiej Assarmatori.
Ministrowie finansów G20 i bankierzy centralni uzgodnili podczas oddzielnej wideokonferencji w poniedziałek opracowanie „plan działania” w odpowiedzi na nadchodzącą globalną recesję.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,84 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2391,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1078,70 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 24,82 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1827,85 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |