• <
PZT_980x120_gif_2020

PromySkat: podsumowanie tygodnia w branży promowej

Strona główna Porty, logistyka PromySkat: podsumowanie tygodnia w branży promowej
PromySkat: podsumowanie tygodnia w branży promowej - GospodarkaMorska.pl

Serwis PromySkat, w coponiedziałkowym przeglądzie, w telegraficznym skrócie informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu o postępach w budowie nowego promu dla Tallink oraz obiecujących wynikach uzyskiwanych przez Stena Line na nowej trasie.

W cieniu koronawirusa


Podobnie jak we wszystkich innych dziedzinach, tak samo i w przypadku żeglugi, cały świat kręci się teraz wokół koronawirusa, a raczej skutków, jakie niesie ze sobą wywołany przez patogen kryzys. Kolejne zawieszane połączenia, restrykcje wprowadzane na granicach, ograniczenia w podróżowaniu, zwolnienia czy opóźnienia w inwestycjach, to tylko część konsekwencji, z jakimi zmaga się obecnie cała branża promowa.

Virtu Ferries z nagrodą dla promu roku

Należący do Virtu Ferries nowoczesny katamaran Saint John Paul II, który niedawno dołączył do floty przewoźnika, otrzymał wyróżnienie dla promu roku „Ship of the Year Award”, przyznane przez wydawnictwo „Cruise & Ferry Review”. W swojej kategorii jednostka wykonująca na co dzień połączenia pomiędzy Maltą a Sycylią pokonała takich konkurentów, jak: Ellen (Ærøfærgerne), Marie Curie (Balearia), Visborg (Rederi AB Gotland) oraz W. B. Yeats (Irish Ferries).

MAN dostarczy napęd dla nowego promu Tallink


Nowoczesny prom MyStar, który powstaje dla grupy Tallink w zakładach Rauma Marine Constructions w Finlandii zostanie wyposażony w napęd, który dostarczy MAN Energy Solutions. Będzie to w istocie zestaw pięciu silników dual-fuel (51/60DF) zasilanych głównie paliwem LNG. Zastosowane rozwiązanie pozwoli w dalszym ciągu mocno ograniczyć przewoźnikowi poziom emisji na trasie Tallinn-Helsinki, gdzie już dziś pływa inna nowoczesna jednostka – Megastar. Nowy 212-metrowy statek ma zostać dostarczony w 2022 r. Na swój pokład będzie mógł przyjąć 2800 pasażerów.

Brittany Ferries rozszerzyło działalność


Firma Brittany Ferries stała się już oficjalnie właścicielem części udziałów innego dużego gracza działającego w branży promowej. W ten sposób sfinalizowana została transakcja, której szczegóły były znane już w ubiegłym roku, kiedy francuski przewoźnik we współpracy z Columbia Threadneedle European Sustainable Infrastructure Fund podpisał umowę na zakup Condor Ferries. „To wspaniałe wieści dla Brittany Ferries, naszych nowych partnerów, a także dla Condor Ferries” - powiedział o wejściu w nowy biznes Christophe Mathieu z Brittany Ferries. „Będziemy współpracować blisko przez kolejne miesiące i lata, by zagwarantować najwyższy poziom obsługi klienta, a także wsparcie dla naszych kolegów z Wysp Normandzkich”. Condor Ferries to założona w 1964 r. firma oferująca przewozy promowe pomiędzy Wielką Brytanią, Francją oraz Wyspami Normandzkimi - Jersey i Guernsey

Nowe połączenie Stena Line sukcesem

Zainaugurowane niedawno przez Stena Line nowe połączenie Grenaa-Halmstad odnosi pierwsze sukcesy. Już na samym początku armator odnotował na nim wynoszący od 20 do 50 procent wzrost poziomu rezerwacji na kolejne miesiące w stosunku do liczby rezerwacji, jakie dokonywane były w lutym ubiegłego roku, gdy przewoźnik pływał jeszcze do Varberga. Stena Line liczy, że w ciągu kolejnych pięciu lat podwoi liczbę pasażerów oraz ilość przewożonego na tej linii frachtu. „W taki oto sposób Duńczycy odkryli nową trasę” - powiedziała Gitte Krog o sukcesie nowego serwisu. Stena Line przeniosła swoje operacje z Varberga do Halmstad po tym, gdy zmienione zostały plany zagospodarowania przestrzeni dla tego pierwszego portu - w jego miejscu ma powstać dzielnica o nazwie Vasterport. Oczywiście trudno dziś powiedzieć, jaki wpływ na dalszą frekwencję na linii Grenaa-Halmstad oraz na innych połączeniach będzie miał obecny kryzys.

Źródło:
promyskat.pl
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.