PMK
Dubajski operator portowy DP World przeładował 71,4 mln TEU w 2018 roku dzięki swojej siatce terminali i portów. To o 1,9 procent więcej niż w zeszłym roku.
Największy wzrost, o 3,2 proc., zanotowały terminale z Dalekiego Wschodu z wynikiem 32,9 mln TEU. Z kolei obiekty portowe z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki przeładowały 29,5 mln TEU, zaś te z Ameryk i Australii przeładowały 9 mln TEU, kolejno o 3,1 i 0,9 procent więcej.
- Cieszymy się, że nasz globalny portfel osiągnął wzrost pomimo niepewności związanej z globalnym handlem - skomentował Sultan Ahmed Bin Sulayem, prezes grupy i dyrektor generalny.
- Terminale z Europy i obu Ameryk odnotowały znaczny wzrost dzięki wynikom London Gateway (Wielka Brytania), Yarimca (Turcja) i Prince Rupert (Kanada), podczas gdy wyniki w Afryce pozostają solidne, napędzane przez Dakar (Senegal) i Sokhna (Egipt) – dodał.
W zeszłym roku DP World pozyskał Unifeeder Group, największego paneuropejskiego armatora feederowego i krótkodystansowego.
Do umowy nabycia 100 procentów akcji Unifeedera za cenę 660 mln euro doszło 7 sierpnia. Unifeeder będzie nadal działał na zasadzie w pełni niezależnego armatora w ramach obecnego istniejącego zarządzania. Dzięki przejęciu DP World spodziewa się zwiększyć obecność w globalnym łańcuchu dostaw i poszerzyć swoją ofertę produktową, aby ostatecznie ograniczyć nieefektywność i poprawić konkurencyjność światowego handlu.
Komentując przejęcie, Sultan Ahmed Bin Sulayem powiedział: "Cieszymy się, że możemy dodać markę Unifeeder do portfela DP World. Dzięki temu dojdzie do wzmocnienia naszej oferty produktowej.”
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego