ew/HHLA
Estoński operator terminalu HHLA TK Estonia wzmacnia swoją pozycję jako hub RoRo w regionie bałtyckim. Fiński przewoźnik promowy Eckerö Line niedawno otworzył połączenie portu Muuga, gdzie HHLA TK Estonia obsługuje wielofunkcyjny terminal z Vuosaari w Finlandii.
Dwa razy dziennie prom RoPax Finbo Cargo wpływa do portu Muuga, który znajduje się około 20 kilometrów na wschód od stolicy Estonii, Tallina. Po stronie fińskiej obsługiwane jest Vuosaari - położone na wschód od Helsinek. Nowe połączenie promowe koncentruje się na ruchu samochodów ciężarowych i przyczep,ale dla pasażerów z samochodami - również znajdzie się miejsce. Finbo Cargo ma zdolnosć transportową wynoszącą prawie 2000 metrów pasa ruchu dla samochodów ciężarowych, przyczep i samochodów osobowych.
Muuga odciąża Tallinn od samochodów ciężarowych
Eckerö Line oferuje juz połączenie promowe między stolicami Estonii i Finlandii (Tallinem i Helsinkami). W wyniku rosnącego przepływu towarów między tymi dwoma krajami, firma żeglugowa rozszerzyła swoje usługi o nowe połączenie promowe RoPax między Muuga i Vousaari. Oczekuje się, że odciąży to centra miast od ruchu samochodów ciężarowych oraz rozdzieli ruch towarowy i pasażerski.
Jak powiedział Taru Keronen, dyrektor zarządzający Eckerö Line: „Widzimy wielki potencjał na trasie i chcemy być zaangażowani w jej rozwój. Nasze dane dotyczące ładunków wskazują na ich powiększenie, coraz więcej pasażerów zabiera także swoje samochody podróżując do Estonii. Nowe połączenie ma przyspieszyć dotarcie do Vuosaari w przypadku dużego natężenia ruchu i stworzyć alternatywę dla kierowców samochodów ciężarowych".
Nowe połączenie promowe Eckerö Line to druga usługa RoRo po Tallink, która łączy Muugę z Finlandią. Vladimir Popov, dyrektor generalny HHLA TK Estonia, widzi jeszcze większy potencjał: „Muuga nadal rozwija się w multimodalny hub RoRo i jest ważnym elementem strategii sieci HHLA”. Ruch pojazdów ciężarowych przez Muugę na Białoruś, Ukrainę i do Europy ma wyraźny potencjał wzrostu . Ponadto, połączenie kolejowe Rail Baltica z Estonii do europejskiej sieci kolejowej będzie miało pozytywny wpływ na rozwój tego ruchu".
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody