ew/Port Gdynia
Port Gdynia oprócz gigantycznych inwestycji mających na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych, realizuje również wiele projektów prośrodowiskowych w ramach zrównoważonego rozwoju. Podążając w kierunku idei ‘green port’ - Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał deklaracje ws. powołania inicjatywy „Pomorska Dolina Wodorowa”, której koordynatorem został Klaster Technologii Wodorowych i Czystych Technologii Węglowych.
Jako najbardziej uniwersalny nad Bałtykiem, Port Gdynia kompleksowo zarządza działaniami w zakresie zwiększania parametrów technicznych, umożliwiając zawijanie coraz większych jednostek oraz w obszarze ochrony środowiska. Zarząd Morskiego Portu Gdynia prowadzi swoją działalność w sposób odpowiedzialny, z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko. W tym roku z sukcesem w Porcie Gdynia wprowadzona została usługa regularnego bunkrowania statków zielonym paliwem LNG na preferencyjnych warunkach.
- Możliwość bunkrowania statków jednym z najczystszych paliw dostępnych na rynku pozycjonuje Port Gdynia jako kolejny „zielony port” sieci bazowej TEN-T. Zgodnie z dyrektywą w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych, najpóźniej do końca 2025 r., porty morskie w Polsce zobligowane są do zapewnienia tego rodzaju usługi. Statki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG coraz częściej opuszczają stocznie, co stanowi poważne wyzwanie dla portów w zakresie obsługi tych jednostek - komentuje Adam Meller - Prezes Zarządu.
Mając na względzie zadania związane z wdrożeniem europejskich wytycznych dotyczących możliwości i zasad stosowania paliw alternatywnych oraz dostrzegając konieczność podejmowania zdecydowanych działań stanowiących odpowiedź na wyzwania wynikające ze zjawiska zmian klimatycznych, Port Gdynia wraz z partnerami zadecydowali o współpracy w kilku kluczowych obszarach:
- Budowy dostępności paliwa wodorowego w celu wykorzystania go w lądowych i morskich środkach transportu publicznego oraz towarowego, jak również infrastruktury technicznej obsługi portów.
- Kreowania możliwości inwestycyjnych i rozwijania krajowych oraz zagranicznych kontaktów gospodarczych.
- Prowadzenia działań badawczo-rozwojowych.
- Przygotowania systemu prawnego i budowania świadomości społecznej.
- Przygotowania wykwalifikowanych kadr.
- Prowadzenia działań informacyjnych dla przedsiębiorców i inwestorów.
- Budowania relacji międzynarodowych, pozwalających na finansowanie innowacyjnych projektów wykorzystujących technologie wodorowe oraz wymianę wiedzy technicznej.
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28400,00 $ | tona | 1,65% | 20 kwi |
Cynk | 2825,00 $ | tona | -0,60% | 20 kwi |
Aluminium | 2324,00 $ | tona | -0,30% | 20 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |