PMK
Norwescy armatorzy realizują ambitny plan, aby cała norweska flota była neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
Zobowiązanie, podjęte pod egidą Norweskiego Stowarzyszenia Armatorów, jest wielopoziomową strategią zgodną z celami Porozumienia paryskiego dotyczącymi ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza.
Zobowiązanie składa się z czterech konkretnych celów; zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 50% na jednostkę transportowaną do 2030 r. w porównaniu z 2008 r .; zamawianiem tylko statków o zerowej emisji od 2030 r .; osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r .; oraz międzynarodowego zakazu z 2050 r. dla paliw, które nie są neutralne dla klimatu.
Norweskie Stowarzyszenie Armatorów ma około 130 członków zarządzających około 1800 statków i platform wiertniczych o łącznym tonażu 50 milionów ton nośności na styczeń 2020 roku.
- Norweska żegluga odgrywa wiodącą rolę, ustanawiając ambitne cele w zakresie rozwoju nowych i opłacalnych zielonych technologii - powiedział Harald Solberg, dyrektor generalny Norweskiego Stowarzyszenia Armatorów. - Mamy duże ambicje, nawet w obszarach, w których dziś nie ma dostępnych na rynku rozwiązań technologicznych. Wierzymy, że ambitne cele pomogą przyspieszyć niezbędny rozwój. Oznacza to, że cała branża, we współpracy z władzami, zarówno krajowymi, jak i międzynarodowymi, musi zaangażować się w opracowywanie nowych rozwiązań – dodał Solberg.
Początkowa strategia Międzynarodowej Organizacji Morskiej określa poziom ambicji zmniejszenia całkowitych rocznych emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 50% do 2050 roku w porównaniu z 2008 rokiem. Pierwotna strategia ma zostać zmieniona do 2023 r.
Norweskie Stowarzyszenie Armatorów twierdzi, że widzi wielkie możliwości biznesowe w wzięciu na siebie roli lidera w dziedzinie innowacji technologicznych, jednocześnie przyczyniając się do łagodzenia globalnego ocieplenia, zapewniając czystsze powietrze i zdrowsze oceany oraz wzrost liczby miejsc pracy.
- Potrzebujemy nowych technologii oraz nowych zrównoważonych rozwiązań. I to szybko - powiedział Solberg. - Możemy osiągnąć globalne cele klimatyczne, generując jednocześnie możliwości biznesowe. Osiągnęliśmy już wiele, a teraz chcemy zrobić jeszcze więcej - mówi.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych