ew
Ryzyko dalszego wzrostu kosztów przekopu przez Mierzeję Wiślaną jest niskie - ocenił w odpowiedzi na poselską interpelację wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski.
Wartość wieloletniego programu finansującego przedsięwzięcie została w sierpniu ubiegłego roku określona na 1 mld 987,5 mln zł.
Witkowski zaznaczył jednocześnie, że na obecnym etapie trudno przewidzieć, jaki ostatecznie będzie stan gospodarki kraju i innych gospodarek świata po zniesieniu ograniczeń związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa oraz szybkość odbudowy przerwanych łańcuchów dostaw i usług.
Witkowski podkreślił, że inwestycja pod nazwą Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską jest priorytetowym zadaniem rządu z uwagi na nadrzędny interes publiczny, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa i obronności państwa, a także inwestycją zwiększającą stabilność gospodarczą regionu, co przemawia za jej zasadnością.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej