• <
PZT_1100x200_gif_2020

MGMiŻŚ: 15 lipca rozstrzygnięcie przetargu na przekop Mierzei Wiślanej

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski MGMiŻŚ: 15 lipca rozstrzygnięcie przetargu na przekop Mierzei Wiślanej
MGMiŻŚ: 15 lipca rozstrzygnięcie przetargu na przekop Mierzei Wiślanej - GospodarkaMorska.pl

ew

09.07.2019 Źródło: PAP

W poniedziałek 15 lipca w Gdyni zostanie przedstawiona informacja na temat rozstrzygnięcia przetargu na przekop Mierzei Wiślanej - poinformował we wtorek PAP rzecznik resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Michał Kania.

Rzecznik wyjaśnił, że na konferencji prasowej, Urząd Morski w Gdyni poinformuje, "która oferta jest najlepsza" i jakie dalsze kroki będą podejmowane.

W piątek podczas Konwencji Programowej PiS i Zjednoczonej Prawicy w Katowicach minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk podał, że za tydzień zostanie rozstrzygnięty przetarg na przekop Mierzei Wiślanej. "Już za tydzień rozstrzygniemy przetarg – niezwykle ważnej dla nas inwestycji – czyli budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Za tydzień wybierzemy już wykonawcę na realizację tej inwestycji" - mówił wówczas minister.

Pod koniec maja otwarto oferty od potencjalnych wykonawców nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym. Wpłynęło siedem ofert, ale pod uwagę jest branych tylko sześć. Turecka Kolin Insaat Turizm Sanayi VE TIC zaznaczyła, że jej oferta jest testową i wpisała kwotę 1 zł. Jak wyjaśnił Urząd Morski w Gdyni ta propozycja nie stanowi jednak oferty w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

Ceny zaproponowane przez pozostałych inwestorów wahają się od ponad 992,2 mln zł do 1,4 mld zł. Resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej na realizację pierwszej części inwestycji, czyli budowę portu osłonowego, kanału żeglugowego oraz sztucznej wyspy chciał przeznaczyć ponad 718 mln zł.

Według resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej budowa nowej drogi wodnej ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu ma sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku.
Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.