PMK
APL England o ładowności 5 780 TEU, pływający pod banderą Singapuru, straciło 25 maja w Sydney około 40 kontenerów w czasie niesprzyjającej pogody.
Australijski Urząd Bezpieczeństwa Morskiego (AMSA) poinformował, że statek zgłosił utratę mocy silnika głównego, prowadzącą do mocnego przechyłu jednostki i zawalenia się stosów kontenerów.
APL England podróżował z Chin do Australii, kiedy doszło do incydentu.
AMSA weszła na pokład APL England w kotwicowisku Port Brisbane we wtorek rano, a inspektor przeprowadził badanie w celu ustalenia stanu strukturalnego i operacyjnego statku po upadku stosów kontenerów na pokładzie.
- Wynik tej inspekcji pomoże poinformować, czy i jak można bezpiecznie sprowadzić statek do portu w Brisbane - powiedział AMSA.
- Chociaż nadal nie jest jasne, które kontenery wypadły za burtę, początkowe oznaki wskazują, że zawalone stosy zawierały szeroki asortyment towarów, takich jak sprzęt gospodarstwa domowego, materiały budowlane i sprzęt medyczny. Władze ściśle współpracują z agentem ładunkowym statku w celu potwierdzenia, które kontenery wypadły za burtę.
AMSA spodziewa się, że jutro rano uzyska wynik inspekcji zdolności żeglugowej i potwierdzi kolejne kroki.
- Gdy statek bezpiecznie znajdzie się w porcie, rozpoczniemy nasze dochodzenie, które skupi się na bezpieczeństwie statku, w tym na tym, czy ładunek został odpowiednio ułożony na stosie i zabezpieczony na statku, a także na ewentualnych naruszeniach przepisów dotyczących zanieczyszczenia środowiska – podało AMSA.
AMSA otrzymała raport o niektórych artykułach medycznych, takich jak maseczki do twarzy, wypływających na ląd między Magenta Beach i The Entrance.
- Informacje te zostały przekazane NSW Maritime. Są one skorelowane z dryfującym modelowaniem gruzu i są zgodne z elementami wymienionymi w manifeście ładunku statku - dodał organ.
Modelowanie sugeruje, że takie zanieczyszczenia mogą w dalszym ciągu wypływać na ląd w nadchodzących dniach.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody