gm24
Jeżeli zajdzie taka potrzeba, będziemy proponować rozwiązania, które złagodzą skutki gospodarcze pandemii przede wszystkim wobec portów morskich, polskich armatorów etc.- powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk w wywiadzie opublikowanym w "Kapitale Polskim".
Gróbarczyk był pytany, w jakim stopniu Budowa Portu Centralnego w Gdańsku, Portu Zewnętrznego w Gdyni, terminala kontenerowego w Świnoujściu, pogłębienie toru Świnoujście-Szczecin oraz przekop Mierzei Wiślanej wpłyną na wzrost liczby przeładunków w polskich portach i kiedy ten wzrost będzie najszybciej zauważalny.
Odpowiedział, że "są to najważniejsze inwestycje z punktu widzenia rozwoju polskiej gospodarki morskiej". Przypomniał, że "w poprzednim roku, porty morskie ponownie przekroczyły 100 mln ton przeładowanych towarów, co z jednej strony pokazuje ich dynamiczny rozwój, ale z drugiej udowadnia potrzebę dalszego rozwoju". "Z naszych szacunków wynika, że realizacja wszystkich tych inwestycji pozwoli polskim portom przekroczyć barierę 200 mln ton rocznie" - dodał.
"W związku z pandemią koronawirusa na bieżąco monitorujemy, jak wpływa to na branżę morską w Polsce. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, będziemy proponować rozwiązania, które złagodzą skutki gospodarcze pandemii przede wszystkim wobec portów morskich, polskich armatorów etc." - poinformował Gróbarczyk.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej