• <
PZT_980x120_gif_2020

Gróbarczyk: chciałbym jak najszybszego podpisania umowy na przekop Mierzei Wiślanej

Strona główna Porty, logistyka Gróbarczyk: chciałbym jak najszybszego podpisania umowy na przekop Mierzei Wiślanej
Gróbarczyk: chciałbym jak najszybszego podpisania umowy na przekop Mierzei Wiślanej - GospodarkaMorska.pl

ew

11.07.2019 Źródło: PAP

Chciałbym, aby umowa z wykonawcą przekopu Mierzei Wiślanej została podpisana jak najszybciej - powiedział w czwartek PAP minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Minister dodał, że w najbliższy poniedziałek, 15 lipca Urząd Morski w Gdyni wskaże, która ze złożonych ofert w przetargu na przekop mierzei jest najlepsza.

"W poniedziałek kończymy pierwszy etap, czyli oceny ofert. To daje już bezpośredni mandat na to, aby podpisać umowę z wykonawcą. (...) Ten etap zamykamy i wskazujemy, która oferta jest najlepsza" - powiedział Gróbarczyk.

"Chciałbym, aby umowa została podpisana jak najszybciej, ale mając doświadczenie z takich przetargów i możliwość wniesienia odwołania przez pozostałych oferentów, zostawiliśmy bezpieczny termin do jesieni, by wtedy zacząć budowę. Jeżeli uda nam się podpisać umowę w lipcu, to zaczynamy budowę natychmiast" - dodał.

Oferty w przetargu na budowę przekopu przez Mierzeję Wiślaną zostały otwarte pod koniec maja. Ceny zaproponowane przez sześciu inwestorów wahają się od ponad 992,2 mln zł do 1,4 mld zł.

Resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej na realizację pierwszej części inwestycji, czyli budowę portu osłonowego, kanału żeglugowego oraz sztucznej wyspy chciał przeznaczyć ponad 718 mln zł.

Według resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej budowa nowej drogi wodnej ma poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku.
Źródło:
PAP
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 41,75 $ baryłka  0,00% 15:54
 Cyna 18055,00 $ tona 0,32% 23 wrz
 Cynk 2422,00 $ tona -2,02% 23 wrz
 Aluminium 1718,00 $ tona -1,49% 23 wrz
 Pallad 2212,00 $ uncja  -1,39% 15:54
 Platyna 835,50 $ uncja  -0,90% 15:54
 Srebro 23,03 $ uncja  -0,86% 15:54
 Złoto 1864,85 $ uncja  -0,38% 15:54
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.