• <

Dwa tankowce napędzane metanolem pokonały kolejną barierę

PMK

30.07.2019 20:13 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Dwa tankowce napędzane metanolem pokonały kolejną barierę
Dwa tankowce napędzane metanolem pokonały kolejną barierę - GospodarkaMorska.pl

Dwa tankowce napędzane silnikiem dual-fuel ME-LGI (ze wtryskiem metanolu) pokonały barierę 10 tysięcy godzin operacyjności - poinformował szwedzki armator Marinvest. Wybudowane w 2016 roku tankowce Mari Jone i Mari Boyle są obecnie wyczarterowane przez Waterfront Shipping.

- Wprowadzając metanol jako paliwo morskie, napotkaliśmy typowe problemy, w tym potencjalnie korozyjne właściwości metanolu - powiedział René Sejer Laursen, kierownik ds. sprzedaży i promocji w MAN Energy Solutions.

Firma podała, że ​​jej połączona flota jednostek ME-LGI przekroczyła łączną liczbę 50 000 godzin pracy na metanolu.

- Doświadczenie serwisowe zebrane po 50 000 godzin pracy rozwiązało wszystkie takie problemy, a silniki ME-LGI działają teraz płynnie, bez problemów z konserwacją. W rzeczywistości wykazują nawet poprawę wydajności paliwowej - dodał Laursen.

Jak wyjaśnił MAN Energy Solutions, metanol jest konkurencyjnym cenowo, biodegradowalnym paliwem morskim, które znacznie redukuje emisje tlenków siarki i azotu, a także zmniejsza emisję gazów cieplarnianych.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.