PMK
Z Korei do Portu Rotterdam a dalej do magazynu Samsung SDS w Tilburgu trafił pierwszy kontener wysłany za pomocą platformy DELIVER.
DELIVER opiera się na technologii blockchain. To zdecentralizowana platforma transakcyjna w rozproszonej infrastrukturze sieciowej. Pomaga to w zarządzaniu i śledzeniu dziesiątków milionów kontenerów na całym świecie poprzez digitalizację procesu łańcucha dostaw.
ABN AMRO, Port w Rotterdamie i Samsung SDS wykazały, że technologia blockchain umożliwia interoperacyjność, a zintegrowane funkcje śledzenia kontenerów, wymagane przetwarzanie i finansowanie dokumentacji ładunkowej mogą być wykonane w bezpieczny sposób i bez marnowania papieru.
Próbna wysyłka kontenera pokazała, że DELIVER zapewnia przejrzystość łańcucha dostaw dla transportu ładunków za pomocą statków, ciężarówek i barek śródlądowych. Platforma usprawnia także dostęp do finansowania przewozu.
- Pierwsze dostawy z wykorzystaniem platformy dały nam dobry wgląd w możliwości wdrożenia tej technologii na dużą skalę. Jako odbiorca ładunków korzystaliśmy z informacji w czasie rzeczywistym i cyfrowej dokumentacji ładunkowej - powiedział Robert van der Waal, wiceprezes Samsung SDS EU / CIS, DELIVER.
Po zakończeniu fazy testowej ABN AMRO, Port Rotterdam i Samsung SDS podpisali umowę o rozszerzonej współpracy na kolejny etap projektu DELIVER. Jego celem jest przeprowadzenie testów pilotażowych z wieloma spedytorami z różnych branż działających na różnych szlakach handlowych. Ostatecznym celem jest stworzenie otwartej, niezależnej i globalnej platformy wysyłki ładunków.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny