PMK
Francuski armator kontenerowy, CMA CGM, ochrzcił pierwszą jednostkę dedykowaną na Antyle Francuskie. Kontenerowiec o ładowności 3,504 TEU otrzymał nazwę CMA CGM Fort De France. Jednostka została zwodowana w styczniu w stoczni COSCO Zhoushan.
Nowa jednostka ma długość 219 metrów i szerokość 35,6 metra i jest pierwszą z serii czterech kontenerowców o nazwie francuskich fortów na Antylach Francuskich. Dzięki temu kwartetowi CMA CGM zamierza zmodernizować swoją flotę przeznaczoną dla tego regionu.
W następnych miesiącach do służby trafią: CMA CGM Fort Royal, CMA CGM Fort Saint Charles i CMA CGM Fort Fleur D’epee.
Na Antylach Francuskich grupa prowadzi 7 usług morskich łączących te wyspy z Europą Północną, Morzem Śródziemnym, Karaibami oraz Ameryką Środkową i Południową. Aby wesprzeć przyspieszenie rozwoju gospodarczego i morskiego Martyniki, Grupa CMA CGM zainwestowała tam ponad 12 milionów euro w ciągu ostatnich dziesięciu lat.
Co więcej, CMA CGM chce wykorzystać mocne strony Gwadelupy i Martyniki, aby stworzyć nowy hub na Małych Antylach. Grupa zawarła niedawno z Portem Gwadelupy i Martyniki nowe licencje na okres 15 lat.
Wzmacniając komplementarność między dwiema wyspami, CMA CGM planuje rozwój ruchu przeładunkowego, aby lepiej zintegrować te terytoria z ich regionalnym środowiskiem. Tym samym zapewni lokalnym firmom nowe możliwości i źródła dostaw.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny