PMK
Globalne przeładunki kontenerów mają dalej rosnąć, mimo napięć w handlu międzynarodowym i wolniejszemu wzrostowi światowego GDP.
Globalny przeładunki kontenerowe w portach mają wzrosnąć o 2,5 procent w 2019 roku, o 1 procent mniej niż zakładały prognozy. Rosnące napięcia handlowe będą miały wciąż negatywny wpływ na wolumeny kontenerów, przy czym współczynnik wzrostu TEU do PKB spadnie poniżej 1 w 2019 r.
W drugim kwartale tego roku całkowity wolumen kontenerów wzrósł o około 2,8 procent na całym świecie, nieznacznie rosnąc z 2,7 procent w pierwszym kwartale. Wzrost wolumenu w chińskich portach - w tym w Hongkongu - zwolnił do 3,5 procent w drugim kwartale, w porównaniu do 4,2 procent w pierwszym kwartale.
Porty w Europie z kolei zanotowały największe wzrosty w drugim kwartale, na czele z Rotterdamem (+5,5 proc.) i Antwerpią (+9,1 proc.). Wolumen w Ameryce Północnej spadł do 2,9 procent w drugim kwartale. Łączne wolumeny w porcie Los Angeles / Long Beach spadły o 0,5 procent w tym kwartale, ale wszystkie inne główne porty Ameryki Północnej zanotowały wzrost.
Na początku tego tygodnia, wyrażając swoje obawy dotyczące skutków wojny handlowej między USA i Chinami, sześć największych portów zachodniego wybrzeża USA wysłało list do prezydenta Trumpa. W liście podkreślono, że eksporterzy tracą możliwości rynkowe poprzez zwiększenie ceł na sprzedaż do Chin.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej