• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską. Gdańsk składa wniosek do rządu o 13 mln zł dotacji

mk/gdansk.pl

11.02.2017 07:27 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską. Gdańsk składa wniosek do rządu o 13 mln zł dotacji

Partnerzy portalu

Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską. Gdańsk składa wniosek do rządu o 13 mln zł dotacji - GospodarkaMorska.pl

Gdański samorząd chciałby pozyskać z budżetu państwa 13 mln zł - to środki niezbędne do zrealizowania budowy mostu zwodzonego na Wyspę Sobieszewską, inwestycji na którą kierowcy i żeglarze czekają z niecierpliwością.

Dlaczego gdański samorząd wnioskuje do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa właśnie o 13 mln złotych dotacji na budowę sobieszewskiego mostu?

- Ta kwota to połowa zaplanowanych wydatków na ten rok, ponieważ finansowanie z subwencji nie może przekroczyć 50 proc. wydatków danego roku. Z uwagi na to, że termin zakończenia prac budowlanych upływa w 2017 roku, pozyskane środki pozwolą na dokończenie tej inwestycji - mówi Izabela Kuś, zastępca dyrektora Wydziału Programów Rozwojowych UM w Gdańsku. - Wniosek został wysłany dziś (9 lutego -red.) drogą pocztową. Termin składania tego typu dokumentów upływa jutro, a za datę ich złożenia przyjmuje się datę stempla pocztowego.

Obie kwoty: wnioskowane 13 mln i 16,6 mln złotych przyznane już przez państwo w ubiegłym roku, stanowią połowę wartości inwestycji. Skąd wziąć resztę?

- Pozostałe środki wyasygnowane zostaną z budżet miasta - tłumaczy Izabela Kuś.

Przypomnijmy: głównego wykonawcę wyłoniono w sierpniu 2016. Zostało nim konsorcjum firm Metrostav i Vistal, które złożyło najkorzystniejsza ofertę pod względem ceny oraz przedłużenia okresu gwarancji.

Cena ofertowa konsorcjum wyniosła niewiele ponad 57 mln zł (dokładnie 57 112 606,97 zł) z gwarancją do 60 miesięcy - to mniej niż miasto planowało wydać (ok. 80 mln zł).

W styczniu 2017 r. wykonawca rozpoczął pracę od umacniania brzegów Martwej Wisły. Poprzedziły je badania dna rzeki i rozbiórka opuszczonych domów wokół planowanej inwestycji, ponieważ budowa mostu łączy się z nowym planem drogowym terenu - most na Wyspę Sobieszewską będzie częścią drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi przestarzały most pontonowy.

Zanim będzie łatwiej musimy jednak uzbroić się w cierpliwość. Do czerwca na starym moście obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu, co oznacza wyłączenie jednego pasa i wprowadzeniu ruchu wahadłowego na odcinku ok. 150 metrów. Najpierw od ul. Piaskowej w kierunku Przejazdowa, a w miarę postępu prac, zamykane będą kolejne odcinki drogi. Przy przejściu przez skrzyżowania możemy się spodziewać ruchu kierowanego ręcznie.

Zakończenie prac przy budowie 180 metrowego mostu planowane jest na przełomie 2017 i 2018 roku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.