pc
Rok 2016 był kolejnym rekordowym rokiem pod względem podaży nowoczesnej powierzchni przemysłowej i logistycznej w Polsce. Wysoki popyt oraz niski poziom pustostanów spowodował, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się nowe lokalizacje, czego przykładem są Szczecin, Rzeszów oraz Bydgoszcz. W tych miastach z sukcesem realizowane są inwestycje spółki Waimea Holding.
– To był bardzo dobry rok dla spółki Waimea Holding S.A. Wybudowaliśmy, otworzyliśmy i wynajęliśmy pierwszy etap Waimea Logistic Park Korczowa. Rozmowy prowadzone z kolejnymi najemcami potwierdzają duże zainteresowanie tą lokalizacją. Nasza podkarpacka inwestycja, przy autostradzie A4, na trasie głównego europejskiego korytarza tranzytowego relacji wschód-zachód, to najlepszy dowód, jak dynamicznie rozwija się polska branża logistyczna i jakie ma przed sobą wyjątkowo dobre perspektywy – mówi Andrzej Rosiński, prezes Waimea Holding.
W roku 2016 firma rozpoczęła budowę inwestycji w Bydgoszczy oraz w Rzeszowie. W Bydgoszczy realizowana jest budowa parku logistycznego Waimea Logistic Park Bydgoszcz na 18 hektarowej działce. Będzie to centrum produkcyjno-magazynowe i logistyczne o powierzchni zabudowy ok. 90 000 m². W Rzeszowie natomiast powstaje nowoczesny obiekt Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka o łącznej powierzchni 6 800 m2. Budowany jest na działce o powierzchni ok. 2 ha położonej na terenie przylegającym do Międzynarodowego Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Terminal multimodalny Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka będzie miejscem, które zapewni kompleksową i profesjonalną obsługę frachtu lotniczego w oparciu o najwyższe standardy. Ważnym etapem dla inwestycji w Rzeszowie było podpisanie listu intencyjnego z zarządem Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka” w sprawie obsługi handlingowej terminala cargo.
Naszym największym sukcesem w 2016 roku była inwestycja w Szczecinie. Na rok przed planowanym zakończeniem budowy North-West Logistic Park w Szczecinie, otworzyliśmy kompleks o powierzchni 77 tysięcy metrów kwadratowych, z 7 nowoczesnymi halami, które wynajęliśmy w 100 procentach. Projekt ten okazał się także doskonałym produktem inwestycyjnym – mówi Rosiński.
Szczecińskie centrum magazynowo-produkcyjne North-West Logistic Park, czyli 4 hale o powierzchni 64 000 m2, zostało zakupione w październiku 2016 roku przez amerykańskiego inwestora wyspecjalizowanego w inwestowaniu w nieruchomości magazynowe – Exeter Property Group. North-West Logistic Park, oferując powierzchnie magazynowe i produkcyjne wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne, od początku powstania cieszyło się bardzo dużym uznaniem na rynku.
Na 2017 rok spółka ma bardzo konkretne plany w dotychczasowych lokalizacjach, rozpocznie także realizacje nowych projektów. W 2017 roku będzie kontynuować budowę inwestycji w Bydgoszczy i w Rzeszowie. W połowie roku 2017 firma planuje oddać do użytkowania Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka oraz pierwszy etap Waimea Logistic Park Bydgoszcz.
Dalsze plany związane ze Szczecinem i województwem zachodniopomorskim związane są z realizacją kolejnych projektów w tym regionie. Na początku 2017 roku na działce o powierzchni 17 hektarów rozpocznie się budowa Waimea Logistic Park Stargard. Będzie to centrum logistyczne o łącznej planowanej powierzchni zabudowy ok. 80 000 m2. W jego skład wejdzie 6 nowoczesnych hal klasy A przeznaczonych pod działalność związaną z magazynowaniem, produkcją oraz z obsługą logistyczną. Obecnie wynajęte zostało już ponad 10 000 m2.. W lipcu 2017 roku planowana jest budowa pierwszej hali Waimea Logistic Park Port Morski. Docelowo inwestycja w Porcie Morskim Szczecin będzie oferowała 48 000 m2 powierzchni magazynowej o najwyższym standardzie.
Ważną zaletą lokalizacji inwestycji Waimea Holding S.A., co podkreślają współpracujący z firmą najemcy oraz firmy doradcze, jest dostępność pracowników w regionie. Obserwacje rozwoju rynku handlu i produkcji w kraju pokazują, że popyt na powierzchnie magazynowo-produkcyjne rośnie. Dobra kondycja polskiego rynku magazynowego znajduje swoje odzwierciedlenie w bardzo wysokiej aktywności najemców. Na jego wysoką konkurencyjność dodatkowo wpływają stale poprawiająca się infrastruktura drogowa oraz korzystne położenie kraju w Europie Środkowo-Wschodniej. Nie bez znaczenia są także dynamiczny rozwój e-handlu oraz tendencja skrócenia drogi dotarcia towaru do klienta. Jak przekonują przedstawiciele spółki Waimea Holding, w 2017 roku będzie widoczny dalszy wzrost zainteresowania powierzchniami logistycznymi na polskim rynku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody