PMK
Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) oraz Hyperloop Transportation Technologies (HTT) założyły spółkę joint venture w celu stworzenia systemu, który pozwolił by na transport kontenerów z i do Portu Hamburg za pomocą specjalnego tunelu Hyperloop.
Początkowo plany obejmują budowę stacji transferowej do celów testowych na terminalu HHLA w Hamburgu oraz opracowanie kapsuły transportowej dla standardowych kontenerów transportowych.
- Dzięki systemowi transportu Hyperloop HHLA dąży do stworzenia dodatkowego komponentu wydajnych rozwiązań mobilności logistycznej w Niemczech. Jako brama do przyszłości, chcemy zastosować innowacyjne podejście, aby przyczynić się do zmniejszenia obciążenia infrastruktury transportowej w porcie, a także wykorzystać możliwości naszych terminali w jeszcze bardziej skuteczny sposób – powiedziała Angela Titzrath, prezes HHLA.
- Wspólnie opracujemy kompletny system, który nie tylko koncentruje się na szybkości i wydajności, ale także bierze pod uwagę problemy, z jakimi stykają się porty w codziennej eksploatacji - powiedział Dirk Ahlborn, założyciel i dyrektor generalny HTT.
- Cyfryzacja i rozwój technologiczny coraz częściej zmieniają naszą codzienną pracę. Abyśmy w przyszłości pozostali wiodącym światowym centrum logistycznym, potrzebujemy nowych pomysłów i nowych modeli biznesowych w środowisku logistycznym, a także projektów infrastrukturalnych, takich jak dostosowanie kanału nawigacyjnego rzeki Łaby i rozbudowa autostrad - zauważył Michael Westhagemann, minister gospodarki, transportu i innowacji wolnego i hanzeatyckiego miasta Hamburga.
Za koncepcją Hyperloop kryje się idea transportu ludzi i towarów z dużą prędkością przez specjalny tunel. Za pomocą technologii lewitacji magnetycznej, kapsułki transportowe stosowane w systemie będą przesyłane przez tunel, w którym występuje częściowa próżnia powietrzna, przy prędkościach sięgających lub nawet przekraczających 1000 km na godzinę.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO