mk
W związku z montażem przęsła kładki na wyspę Ołowiankę od 8 maja do 16 maja nastąpi całkowite zamknięcie toru wodnego na Motławie – poinformowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Od 16 maja rozpoczną się próby technologiczne podnoszenia przęsła kładki oraz prace związane z wykonaniem drewnianych okładzin kierownic toru wodnego. Prace te potrwają do 26 maja.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała ponadto, że w ramach budowy kładki 10 kwietnia podpisano umowę z wykonawcą, Przedsiębiorstwem Remontowo – Usługowym Hydro-Rem z Gdańska, na zabudowę kierownic toru wodnego na Motławie. Zabudowa kierownic będzie polegała na montażu stalowych elementów, które posłużą do przytwierdzenia konstrukcji nośnej - drewnianych legarów, do których zamontowane zostaną okładziny z drewna egzotycznego - deski massaranduba cechują się wysoką trwałością i naturalną odpornością na biodegradację.
Powstanie kładki w okolicy ul. Grodzkiej ma za zadanie skomunikować Główne Miasto z wyspą Ołowianką oraz zapewnić łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta.
W sezonie letnim będzie otwierana i zamykana według z góry określonego grafiku, do którego będzie dostosowany rozkład ruchu jednostek. Poza sezonem czas wymaganego otwarcia kładki ulegnie znacznemu skróceniu. Poprawi to jej funkcjonalność zarówno dla turystów jak i mieszkańców Dolnego Miasta oraz zwiększy dostępność do centrum koncertowo-kongresowego na wyspie Ołowianka. Między październikiem a majem prawdopodobnie kładka będzie otwierana na żądanie tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek