• <
ATC_CARGO_TOP

Szmit o Via Carpatia w Podlaskiem: szukamy racjonalnego rozwiązania

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Szmit o Via Carpatia w Podlaskiem: szukamy racjonalnego rozwiązania
Szmit o Via Carpatia w Podlaskiem: szukamy racjonalnego rozwiązania - GospodarkaMorska.pl

pc

20.03.2017 Źródło: PAP

Będą analizowane oba rozważane warianty drogi S19 Via Carpatia od Białegostoku do granicy z Białorusią w Kuźnicy: krótszy – po drodze krajowej nr 19 przez Czarną Białostocką, i dłuższy przez Knyszyn i Korycin – poinformował wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.

Dodał, że ministerstwo szuka „racjonalnego” rozwiązania tej sprawy. Wyjaśnił, że w związku z tym, że stan zaawansowania prac nad wariantem przez Knyszyn i Korycin jest jeszcze – jak to ujął – „bardzo znikomy”, dlatego podjęto decyzję, by w ramach prac nad studium uwarunkowań techniczno-organizacyjno-środowiskowych przeanalizować oba warianty.

– Jednocześnie będziemy badać, jakie są możliwości, żeby tę inwestycję w sposób racjonalny przeprowadzić – powiedział w poniedziałek Szmit w Knyszynie (podlaskie).

W ostatnich dniach grupa podlaskich samorządowców podpisała wspólny list do ministerstwa infrastruktury i budownictwa oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym wnioskują, by S19 przebiegała do Kuźnicy przez Wasilków, Czarną Białostocką i Sokółkę, a nie – jak zakłada się obecnie – przez Knyszyn i Korycin, bo wtedy będzie omijać miejscowości leżące na najkrótszej i obecnie najczęściej wykorzystywanej trasie do Kuźnicy – także w ruchu tranzytowym. Droga przez Korycin i Knyszyn miałaby z Białegostoku do Kuźnicy być o ok. 40 km dłuższa i znacznie droższa w budowie.

Na początku marca przebieg S19 przez Czarną Białostocką poparli również podlascy działacze PiS.

– Szukamy takiego rozwiązania, które będzie po prostu racjonalne ze względów komunikacyjnych, przyrodniczych, ale i społecznych. To wszystko musimy brać pod uwagę – mówił Szmit. Dodał, że jeżeli po zbadaniu „tych innych możliwości” okaże się możliwa budowa starą, krótszą trasą, to szlak będzie wyznaczony „zgodnie z postulatami wielu podlaskich środowisk”. Nie podał konkretnych terminów.

Jak informowała GDDKiA w 2016 r., cały podlaski odcinek drogi Via Carpatia ma mieć 248 km długości i ma kosztować ponad 12 mld zł. Od Białegostoku na południe Via Carpatia ma biec przez Bielsk Podlaski i Siemiatycze do Chlebczyna. W lutym 2017 r. odbyły się konsultacje społeczne na temat realizacji 68-km odcinka tej drogi: Ploski-Chlebczyn, m.in. nt. obwodnicy Bielska Podlaskiego.

S19 biegnie od granicy ze Słowacją w Barwinku przez Rzeszów, Lublin i Białystok (planowany węzeł Choroszcz k. Białegostoku).

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.