ew
Wyjątkowo dobre rezultaty osiągane przez Stena Line na trasie Belfast-Liverpool skłoniły armatora do zwiększenia na niej możliwości przewozowych. Na linii tej zadebiutował już nowy, większy prom, który pozwolił na znaczące zwiększenie podaży.
Na bardzo popularnej trasie na Morzu Irlandzkim zadebiutował właśnie prom Stena Forerunner, który do tej pory obsługiwał linię Harwich-Rotterdam (Europort). Zbudowana w 2003 r. jednostka ma 195 metrów długości i dysponuje 3 tysiącami metrów linii ładunkowej. Statek zastąpił mniejszą jednostkę Stena Precision, która dysponuje linią o długości 2166 metrów.
Dzięki wprowadzeniu tej modyfikacji oferowana powierzchnia ładunkowa wzrośnie na trasie Belfast-Liverpool aż o 10 procent tygodniowo.
„Jesteśmy uradowani mogąc powitać statek Stena Forerunner w Belfaście. Jego wprowadzenie potwierdza nasze trwające zaangażowanie w rynek przewozów towarowych” - powiedział Paul Grant ze Stena Line.
Wstawienie większego promy na popularną trasę to nie tylko większe możliwości przewozowe i ukłon w stronę klientów, ale też impuls do dalszego rozwoju portu w Belfaście, dlatego decyzja, jaką podjął armator bardzo ucieszyła władze portu. Ta inwestycja była niezbędna ze względu na dynamiczne rosnący rynek przewozów na trasie Belfast-Liverpool. Tylko w tym roku armator odnotował tu wzrost sięgający 6 procent.
Większa jednostka na tej popularnej trasie nie jest ostatnim słowem firmy Stena Line. W latach 2020-2021 pojawią się na niej dwie nowoczesne jednostki serii E-Flexer, które obecnie powstają w Chinach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny