PMK
9 lutego w usteckim ratuszu odbyło się spotkanie poświęcone planom ponownego uruchomienia kładki nad kanałem sportowym. Przedstawiono konkretny harmonogram działań w tym ważnym dla miasta temacie.
Instytut Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej, zgodnie z postanowieniem Sądu Rejonowego w Słupsku sporządził ekspertyzę na okoliczność ustalenia przyczyn awarii kładki oraz zakresu czynności niezbędnych do jej naprawy. Z opracowania wynika, że główną przyczyną nieprawidłowości pracy kładki w czasie jej zamykania i otwierania są błędy projektowe (konstrukcja głowicy obrotowej) oraz nieprawidłowe napięcie lin już na etapie budowy kładki. Według biegłych przywrócenie kładki do prawidłowej eksploatacji wymaga prawdopodobnie jedynie korekty naciągu lin i przebudowy jej głowicy (zastosowania innego sposobu łożyskowania - zastąpienia łożyska ślizgowego łożyskiem innego typu).
W celu jak najszybszego przywrócenia kładki do użyteczności miasto wysłało już do wykonawcy pismo z wezwaniem do naprawy kładki w ramach gwarancji i rękojmi w terminie do 30 kwietnia br. (wykonawca ma 14 dni do ustosunkowania się do wezwania).
W przypadku odmowy naprawy przez gwaranta do 28 lutego br. opracowany zostanie program funkcjonalno-użytkowy uruchomienia kładki. Do 7 marca br. miasto ogłosi przetarg na naprawę kładki w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Umowę z wyłonionym w przetargu wykonawcą Ustka chce podpisać najpóźniej do 11 kwietnia.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie